.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رنگ آوری مرکبات ضربه بزرگی به بازار است
استاندار مازندران رنگ افزایی مرکبات را ضربه بزرگی به بازار کشاورزی استان برشمرد.

به گزارش شمال نیوز، محمداسلامی چهارشنبه شب، در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، رنگ‌آوری مرکبات را ضربه بزرگی به بازار این استان دانست و از کسانیکه با پایین آوردن کیفیت مرکبات به خوشنامی مازندران ضربه میزنند، خواست از کار خود دست بردارند.

وی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است.، اظهار داشت: این استان نقش بسیار مهمی را در تولیدات محصولات کشاورزی در کشور ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: برای ارتقای بهره‌وری و اصلاح محصولات، کشاورزی بایستی از حالت سنتی خود خارج شود که در این راستا مجموعه‌ای از راهبردها و برنامه‌ها را وزارت جهادکشاورزی دنبال می‌کند و سیاست و برنامه‌های اجرایی استان هم به سمت صنعتی شدن درحال حرکت است.

استاندار مازندران تصریح کرد: در صورتیکه یکپارچه‌سازی اراضی با هماهنگی کشاورزان، صورت بگیرد، پرنامه‌های ارتقای بهره‌وری و بازدهی کشور انجام می‌شود.

اسلامی به موانع و مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید ظرفیت سازی صادرکنندگان به صورت کلان بوده و بر روی خدمات بازرگانی صادرکنندگان اعم از تولید، فرآوری و کیفیت تأثیرگذار باشد.

وی نوع قابلیت فروش محصولات کشاورزی را یکی دیگر از موانع صادرات دانست و عنوان کرد: ما بعنوان بخش دولتی می‌توانیم روابط بین‌الملل را تسهیل کرده تا در روزهای آینده مسیر تعاملات مازندران با کشورهای حوزه خزر برای صادرات، فراهم شود.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: محصولات مازندران نمی‌تواند با تعرفه‌های ترجیحی موجود در کشورهای حاشیه خزر رقابت کند که تبدیل تولیدات کشاورزی به یک شرکت با منافع مشترک بین کشور هدف و ما، در امر صادرات محصولات این استان، نقش بسیار مهمی دارد.

اسلامی بیان کرد: دولت بعنوان یک پشتیبان بدنبال تحقق سیاست کیفی سازی محصولات کشاورزی و یکپارچه‌سازی سیستم فروش بازرگانی است.

وی افزود: می‌توانیم با تقویت روابط بین‌الملل و دادن  مجوزهای لازم به شرکتهای صادرکننده و رایزنی با استانهای ایران و کشورهای همسایه، برای فروش داخلی و خارجی، به بازار مرکبات مازندران رونق بیشتری ببخشیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.