.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولان از تصرف موقوفات جلوگیری کنند
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اجاره برخی از موقوفات در قلب شهرها و مراکز تجاری بسیار اندک است که نرخ اجاره موقوفات باید واقعی باشد.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار به اعضای ستاد دهه وقف مازندران، اظهار کرد: استان مازندران در دارا بودن موقوفات یکی از استان‌های شاخص و برتر کشور است.

وی با بیان اینکه به مازندران با این تعداد موقوفات خیلی توجه نشد و باید نسبت به احیای موقوفات در استان توجه کرد، افزود: اوقاف امانتدار موقوفات و وارث واقفان هستند که باید طبق نظر واقف نسبت به احیا و اجرای امینانه نیت واقف عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: انسان پس از مرگ بعد از چند سال نام و یادش فراموش می‌شود اما واقف پس از مرگش به واسطه موقوفه‌ای که بر جای گذاشت باقی می‌ماند و نامش هیچ‌گاه نمی‌میرد.

طبرسی با اشاره به اینکه فناناپذیری در ذات بشر است و واقفان با وقف اعمال خود به این مسئله دست پیدا و خود را ماندگار کردند، تصریح کرد: باید موقوفات احیا شود و مسؤولان اوقاف در احیای موقوفات هیچ هراسی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از موقوفات مورد تصرف برخی افراد قرار گرفت اما الان مسؤولان اوقاف باید عاملانه و عادلانه حق و حقوق موقوفات را پیگیری و آن را زنده کنند، ادامه داد: نیت وقف‌های جدید باید به‌سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود و در این راستا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه موقوفات با نیت برگزاری جشن‌های ائمه بسیار اندک داریم و واقفان خیراندیش برای اعیاد ائمه و مناسبت‌های مذهبی و شادی نیز وقف کنند، خاطرنشان کرد: زمین‌های بلا استفاده موقوفه باید احیا و اجرای نیت توسط آن صورت گیرد و تبدیل به احسن موقوفات باید در مواقع ضروری انجام شود.

طبرسی در پایان گفت: اجاره برخی از موقوفات در قلب شهرها و مراکز تجاری بسیار اندک است که نرخ اجاره موقوفات باید واقعی باشد./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.563 seconds.