.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطعی مقطعی برق در غرب مازندران به دلیل رعد و برق شدید
مدير روابط عمومي توزيع برق غرب مازندران از قطعی مقطعی برق در غرب استان به دلیل رعد و برق شدید خبرداد.

به گزارش شمال نیوز،محمدرضا مهدي پور در خصوص علت قطعي برق چند باره امروز در غرب مازندران و شهرهاي نوشهر و چالوس اظهار كرد: از ساعات آغازين صبح امروز و همزمان با بارش باران، رعد، برق و صاعقه دستگاه هاي برق گير كه در ارتفاعات قرار دارد به صورت خودكار عمل مي كنند و براي لحظه اي موجب قطع برق مي شوند اما مجدد وصل مي شوند.

وي افزود: برخي از قطعي هاي برق در صبح امروز مربوط به خطوط انتقال بود كه معمولا خاموشي خطوط انتقال اعلام نمي شود و اين خاموشي ها پيش مي آيد.

مدير روابط عمومي توزيع برق غرب  مازندران تصريح كرد: در حوزه شهري به علت اينكه ساختمان هاي مرتفع قرار دارد جلوي باد و باران را تا حدي مي گيرد و مردم تا حدي  باران و باد را حس نمي كنند، اما همين باران در چند كيلومتر جلوتر شديد بوده و صاعقه نيز شديد است  و اين امر موجب مي شود شبكه كه بهم پيوسته است در نقطه اي كه فالت وارد مي شود را درگير كند.

مهدي پور اضافه كرد:همه اين عوامل براي برق در شرايط بد جوي عادي است و لوازم حفاظتي براي اين گذاشته شده است كه از شبكه حفاظت كند و ترانس نسوزد.

 وي با بيان اينكه خاموشي ها در شرايط بد جوي اجتناب ناپذير است، گفت: در شبکه برق تجهیزاتی وجود دارد که بر اثر صاعقه های نزدیک به زمین، تاثیر می پذیرند و گاهي منهدم می شوند که نمونه آنها برق گیر است و تخریب این وسیله حفاظتی شبکه را بی برق می کند و این یک تمهید برای پایداری شبکه بهم متصل برق خواهد بود.

مدير روابط عمومي توزيع برق غرب  مازندران عنوان كرد: خاموشی های ناشی از عملکرد رله ها و تجهیزات حفاظتی، امری اجتناب ناپذیر است و البته رله های وصل مجدد و خطوط رینگ نيز برای اینگونه شرایط همیشه تعبیه می شوند که شبکه را مجدد بحال اولیه و شرایط عادی برگرداند.

مهدي پور افزود: برای تعویض برقگیرها و تعمیر، نگهداری خطوط و ترانس ها که قلب سیستم توزیع برق هستند، سیمبانان و همکاران پرتلاش صنعت برق برخود وظیفه می دانند و واهمه ای از قرار گرفتن زیر بارش باران و سیل و... ندارند و خاموشی را مرتفع مي كنند./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.