.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حال تپه سه هزار ساله در ارطه خوب است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: تخریب تپه باستانی در ارطه برای تعریض جاده در شهر ارطه قائم شهر انجام شده و آسیبی به لایه های باستانی این اثر نرسیده است.

به گزارش شمال نیوز،دلاور بزرگ نیا با اشاره به تخریب  تپه‌ سه هزار ساله کفشگرکلا ارطه، اظهار کرد: تخریب این تپه برای تعریض جاده در شهر ارطه قائم شهر انجام شده و آسیبی به لایه های باستانی این اثر نرسیده است.

وی با بیان اینکه تپه دینه کفشگرکلای ارطه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد است، خاطرنشان کرد: این اثر در تاریخ یکم مهرماه سال 1382 با شماره ثبت ۱۰۲۷۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اقدام شهرداری ارطه نسبت تعریض جاده در این منطقه افزود: این تپه جزیی از آثار حفاظتی است و این اقدام با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی صورت گرفت.

بزرگ نیا با تاکید بر اینکه دراین اقدام هیچ آسیبی به لایه های باستانی اثر نرسانده است، تصریح کرد: تپه در قاعده طبیعی بوده  و بستر طبیعی دارد که در راس آن استقرار از عصر آهن 2و3 که از سال ۱۲۰۰ پیش از میلاد  تا ۱۵۵۰ پیش از میلاد می رسد و در حال حاضر تحت نظارت میراث فرهنگی قرار دارد. /ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 6.369 seconds.