.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هیات 70 نفره بلند پایه اروپا فردا در تهران
هیات بلند پایه تجاری ایران در حالی فردا در تهران جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی تهران دارند که پیش از این رسانه ها از احتمال تاسیس دفتر تجاری اروپا در ایران خبر داده بودند .

به گزارش خبرآنلاین، پس از برجام اروپا تلاش فراوانی را برای نزدیکی به ایران در دستور کار خود قرار داده است . امضای قراردادهای خودرویی با شرکت های اروپایی و قرارداد توسعه فاز یازده پارس جنوبی با شرکت اروپایی توتال از جمله دستاوردهای مذاکراتی است که در این دوره زمانی صورت گرفته است . اروپا پس از برجام بار دیگر مشتری نفت صادراتی ایران شده و ایران توانسته است بازارهای از دست رفته نفت خود را در این قاره احیا نماید.

بر اساس این گزارش اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران و برجام که با واکنش مقامات اروپایی و ناظران سیاسی در این قاره همراه شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان منجر به نردیک تر شدن اروپا به ایران و آغاز دوره ای تازه در روابط اقتصادی این دو شده است .

پیش از این هیات هایی از فرانسه، آلمان، سوییس، دانمارک، فنلاند، ایتالیا و ... از ایران بازدید و تمایل خود برای حضور در پروژه های تولیدی و صنعتی را ابراز کرده اند . پتروشیمی، انرژی و خودروسازی جذابیترین بخش های اقتصادی ایران برای اروپایی ها و دیگر سرمایه گذاران خارجی تلقی می شوند.

گفته می شود در صورت مثبت بودن مذاکرات اتحادیه اروپا به منظور تسهیل روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای اروپایی اقدام به تاسیس دفتر تجاری در کشور خواهد کرد.

بر اساس این گزارش از هفتاد نفری که در هیات اروپایی حضور دارند ، 25 عضو عالیرتبه تلقی می شوند .

این هیئت با ریاست فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، صبح فردا 2 دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای اتاق بازرگانی، خواهند داشت.

بنابراین گزارش، هدف از حضور این هیئت در ایران، بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش محصولات کشاورزی کشورمان اعلام شده است.

به نظر می رسد با اقداماتی که در دستور کار است و در صورت دستیابی به توافق در این حوزه موانع تجارت ایران و اروپا کاهش یافته و ارتباط تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی افزایشی درخور را تجربه نماید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.502 seconds.