.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاریخ شفاهی مرکز مازندران ثبت و کتابت شود
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود مشاهیر و بزرگان متعدد در ساری، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری به دنبال ثبت و کتابت تاریخ شفاهی ساری باشد.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی دوره پنجم شهر ساری با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: امیدواریم اربعین امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: دنیای استکباری برای نفوذ در فرهنگ و جامعیت کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری کرده و با رسوخ در شبکه‌های مجازی اقداماتی صورت داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استعمار به دنبال استحاله فرهنگی در ایران اسلامی است، تصریح کرد: فضای مجازی امروز مملو از هرزنامه و اخبار دروغین ناشی از ضد اسلامیت شده است.

طبرسی با بیان اینکه دنیا می‌خواهد با ابزارهای نوین ارتباطی، افکار جوان ایرانی را سست و ناهمگون کند، اضافه کرد: نقش نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی در مقابله با این ناهنجاری‌های امری ضروری و ممکن است.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلابی فرهنگی بوده و شالوده آن اسلامیت و جمهوریت بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر قرآن، سنت، ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت بوده و بر این اساس دشمن قصد تخریب و دوری فکر جوان ایرانی از این ارزش‌های ناب دینی، عاشورایی و حسینی است.

طبرسی با بیان اینکه فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگی سامان یافته‌تر شده است، تصریح کرد: شورا و شهرداری نباید صرفا در حوزه عمرانی و زیربنایی ورود پیدا کند بلکه باید این دو فعالیت زیربنایی و فرهنگی به صورت توامان برای مردم اجرایی شود.

وی با اشاره به اهتمام مفید مهدی عبوری شهردار ساری در ایجاد برنامه‌های متعدد فرهنگی و نصب المان‌های مذهبی جهت ارتقا معنوی شهر ساری، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری پیشتاز اجرای برنامه‌های فاخر دینی و فرهنگی بین شهرها و روستاهای استان باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شوراها در ایجاد مراکز درمانی برای فقرا و نیازمندان باید اقدام کنند، تصریح کرد: شهرداری ساری بتواند در این زمینه پیشتازی کند دارای ثواب موثر دنیوی و اخروی چندانی خواهد شد.

طبرسی با اعلام اینکه توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و مشاهیر منطقه و شهر از سوی شوراهای اسلامی واکاوی و بررسی شود، بیان کرد: شورای اسلامی شهر ساری نسبت به تهیه تاریخ شفاهی مرکز مازندران که حاوی معرفی نخبگان، نام آوران، مشاهیر، علما و بزرگان ساری از ابتدا تاکنون بوده اقدام کند.

وی در پایان با بیان اینکه شهر ساری پس از آمل دومین شهری بوده که حکومت شیعی و علوی در آنجا تشکیل شده است، گفت: باید از این داشته‌های فرهنگی در جهت تقویت فعالیت‌های اجتماعی و ارزشی در شهر و دیار خود تلاش کنیم./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.446 seconds.