.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقال آب دریای مازندران غیرکارشناسی است
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: گردشگری در کشور تعریف درستی ندارد و سازمان گردشگری پایدار نیست.

قاسم احمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری با ابراز تأسف از اینکه گردشگری در کشور هنوز تعریف درستی ندارد، افزود: سازمان گردشگری هنوز سازمان پایداری برای مسئولان نیست و از آن به‌عنوان سکوی پرواز استفاده می‌شود.

نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، با بیان اینکه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بخش گردشگری آن درآمدزاست، افزود: ایران شانزدهمین کشور دنیا از نظر مساحت با اقلیم‌های مختلف، بوم‌های متفاوت، با مردم و فرهنگ مختلف است که برای هر لحظه آن می‌توان برنامه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه میزان مسافران نوروزی مازندران در چند سال اخیر حتی از خراسان نیز پیشی گرفته است، این پرسش را مطرح کرد که برای این امر تا چه اندازه برنامه داشتیم و آن را فرصت تلقی کرده‌ایم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس با تأکید بر اینکه تنها میزان ورود به استان مهم نیست، افزود: اینکه همه افرادی که به استان می‌آیند همه مایحتاجشان را با خود بیاورند،گردشگری نیست.

وی صنعت گردشگری را بهترین فضای درآمدزایی و ارزآوری برای کشور دانست و افزود: در سال گذشته، تنها در شهرستان کوچک کلاردشت، ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی داشته‌ایم اما سوال این است که این تعداد، چه اندازه اثر خود را در زندگی مردم کلاردشت گذاشته است؟

احمدی با بیان اینکه در عرضه ۱۲ روز حدود ۶ میلیون نفر به مجموعه نمک‌آبرود آمدند اما استفاده بهینه از آن نشده است، بر ساماندهی و تعریف درست گردشگری تأکید کرد و گفت: باید با برنامه چشم‌اندازهای یک ساله و ۴ ساله مشخص گردد.

وی با اعلام آمادگی مجلس در حمایت از گردشگری گفت: هر کجا نیاز به نوشتن قانونی در حمایت از گردشگری است یا در صورت وجود قانون نیاز به نظارت بیشتر است، به ما اعلام شود تا اقدام کنیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه ما راهی جز گردشگری نداریم، گفت: نفت تا همیشه وجود ندارد و مگر از مردم تا چه میزان می‌توان مالیات اخذ کرد و صنعت گردشگری بهترین آورده را می‌تواند برای مردم داشته باشد.

انتقال غیرکارشناسی آب دریای مازندران نباید انجام شود

وی با بیان اینکه شمال کشور، خانه دوم تمام ایرانیان است، خطاب به رئیس‌جمهور و مسئولان گفت: انتقال غیرکارشناسی آب دریای مازندران به سمت سمنان نباید انجام شود و با این کار، بلای دریاچه ارومیه بر سر کل مردم ایران خواهد آمد و خانه دوم ایرانیان ناامن می‌شود.

نماینده مردم نوشهر با اشاره به نظر کارشناسان خبره در رابطه با انتقال آب دریای مازندران به سمنان، آن را یک خطر جدی اعلام کرد و گفت: اینکه گفته شود آب انتقال داده و سپس در آنجا تصفیه می‌شود، حرف عقلانی نیست و در این رابطه، رئیس محیط زیست باید حافظ محیط زیست کشور باشد.

وی از استاندار استان سمنان تقاضا کرد که در این حوزه وارد نشود و اجازه دهد تا کاری که مسئولیتش به عهده دیگران است، همان‌ دیگران انجام داده و تصمیم گیرند.

وی افزود: مردم شمال کشور متشکل از سه استان مازندران گیلان و گلستان و ۸۰ میلیون ایرانی که خانه دومشان شمال کشور است، اجازه انتقال آب دریای مازندران را نخواهند داد که در آینده، شمال کشور به نابودی کشیده شود.

نماینده مردم نوشهر با بیان اینکه در برخی نقاط استان مازندران همچون هچیرود که وصل به دریاست، آبرسانی با تانکر آب انجام می‌شود، آن را بیانگر عدم مدیریت آب دانست و افزود: متاسفانه تنها ۵ تا ۶ درصد آب‌های سطحی مهار و حدود ۹۵ درصد آن پرت و راهی دریا می‌شود، از این رو، باید مدیریت آب در دستور کار قرار گیرد.

وی در این رابطه افزود: فردا صبح با حضور معاونین وزیر نیرو و رئیس کمیسیون عمران مجلس، مراسم کلنگ‌زنی برای شهرهای مرزن‌آباد، هچیرود، چالوس، نوشهر و ۱۲۹ روستا به‌طور توأمان انجام خواهد شد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس با بیان اینکه مازندران با فضای سبز و کشاورزی خود زنده است، گفت: قرار نیست که هر جایی خانه ساخته شود، تنها در بافت روستایی با افزایش جمعیت باید قدری به محدوده روستا افزوده شود که قانون آن را پیش‌بینی کرده اما ویلاسازی در نقاط بکر و جنگلی خیانت به نسل آینده است.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی و کشور باید برای ویلاسازی در مرتع مازیچال کلاردشت پاسخگو باشند، افزود: چرا بهترین منطقه که باید برای استراحت و تنفس باشد، ویلاسازی و سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شود و باید آن را به‌عنوان تخلف لحاظ کرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.83 seconds.