.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
20 هكتار از اراضي جنگلي نكا در آتش سوخت
با وقوع آتش‌سوزي از روز گذشته در جنگل‌هاي نكا و با وجود تلاش نيروهاي امدادي، منابع طبيعي و محيط زيست براي اطفاي آتش، با وجود مهار آتش در شب گذشته، متاسفانه از صبح امروز دوباره آتش به جان منابع طبیعی و جنگل‌های نكا افتاد و 20 هكتار از اراضي جنگلي نكا در آتش سوخت.

به گزارش شمال نیوز، تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی، سپاه، بسیج، هلال احمر و محیط زیست در 2 روز گذشته برای اطفای حریق در جنگل و تلاش‌های امروز با استفاده از تجهیزات ابتدایی اطفای حریق جنگل ها بدون بالگرد، ستودنی است.

 این در حالی است که با وجود تقاضای مسؤولان شهرستانی از صبح امروز برای اعزام بالگرد در منطقه برای اطفای حریق، اقدام مؤثری در این بخش انجام نشده است و افراد با ابتدایی‌ترین وسایل نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

منطقه جنگلی لیمونده نکا در ارتفاعات جنگلی و مناطق صعب‌العبور واقع شده است و حضور بالگرد در این منطقه از نیازهای مهمی است که باید مورد توجه باشد.

با وجود اینکه روز گذشته هم شاهد آتش‌سوزی دئر این مناطق بودیم و بالگرد برای اطفای حریق به منطقه اعزام شد، این اعزام بالگرد برای اطفای حریق امروز هم که در منطقه وسیع‌تری اتفاق افتاده است، از نیازهای ضروری بود که متاسفانه عملیاتی نشد و مردم و نیروهای امدادی با بیل و کلنگ و تجهیزات اولیه نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

نبود بالگرد مورد نیاز در ارتفاعات لیمونده، موجب شد تا  مهار آتش‌سوزی در این منطقه ساعت‌ها به طول انجامد و نیروهای امدادی با تلاش و مشقت فراوان، آتش را مهار کنند.

*در همان ساعات اولیه تقاضای بالگرد اطفای حریق شد

بخشدار هزارجریب نکا گفت: با توجه به اینکه روز گذشته، آتش‌سوزی در منطقه جنگلی لیمونده اتفاق افتاد و مهار شد و پایان عملیات اطفای کامل در شب گذشته اعلام شد؛ متاسفانه زمین خشک، وزش باد و جنگل‌های متراکم منطقه موجب شد تا دوباره شاهد شعله‌ور شدن آتش باشیم.

محمد محمدیان اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه آتش‌سوزی صعب‌العبور بوده است، خواستار حضور نیروهای مردمی برای مهار کامل این آتش‌سوزی شدیم و در همان ساعات اولیه تقاضای بالگرد اطفای حریق شد.

وی با اعلام اینکه این آتش سوزی سطح وسیعی از جنگل‌های منطقه لیمونده را طعمه حریق کرده و خسارت های زیادی را به اکوسیستم جنگلی منطقه وارد کرده است، افزود: اگر اعزام بالگرد به منطقه انجام می‌شد شاهد خسارت کمتری بودیم.

*20 هکتار از اراضی جنگلی نکا در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا هم با اشاره به اینکه 20 هکتار از اراضی جنگلی نکا در آتش سوخت یادآور شد: عدم وجود یک دستگاه بالگرد در محدوده شرق استان با این همه گستره جنگل موجب شد تا اطفای حریق به موقع انجام نشود.

اسدالله احمدی افزود: با وجود تلاش و مهار کامل آتش در شب گذشته، با توجه به شدت باد موجود در منطقه این آتش نیمه افروخته و نهان در دل خاک و جنگل برافروخته شد.

وی  در پایان با بیان اینکه نیروها با بیل و کلنگ و تجهیزات اولیه آتش را مهار کردند؛ گفت: وجود یک بالگرد برای مناطق صعب‌العبور هزارجریب و مناطق کوهستانی شرق مازندران از نیازهای مهمی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد تا از خسارت‌های بیشتر به منابع طبیعی و عرصه‌های مختلف جلوگیری شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.47 seconds.