.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از آتش‌سوزی در فرنگیس قلعه آمل تا وجود مشکلات برای اطفای حریق
احتمالا 20 هکتار از جنگل‌های امامزاده عبدالله آمل طعمه حریق شد و آتش‌سوزی در قسمت صخره‌ای معروف به فرنگیس قلعه به‌دلیل صعب‌العبور بودن و به‌دلیل وجود درختان سوزنی اطفای حریق را ملزم به حضور بالگرد کرد...

به گزارش شمال نیوز، به‌دلیل وزش باد شدید از دو شب گذشته، صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای زیاد و درختان شکسته سطح جنگل مجددا آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های استان آغاز شده است.

سیدجعفر رسولی فرماندار آمل با اشاره به اینکه دیروز قسمتی از جنگل‌های بخش امامزاده عبدالله طعمه حریق شد، گفت: با ورود به‌موقع نیروهای امداد و گارد جنگل شهرستان آتش به کلی مهار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه آتش‌سوزی در قسمت صخره‌ای معروف به فرنگیس قلعه به‌دلیل صعب‌العبور بودن و به‌دلیل وجود درختان سوزنی مجدداً شاهد آتش‌سوزی شدیم.

فرماندار ویژه آمل بیان کرد: به‌دلیل صخره بودن امکان حضور نیروهای امدادی و گارد جنگل امکان‌پذیر نبود که با درخواست از ستاد مدیریت بحران استان خواستار بالگرد برای اطفا حریق شدیم.

رسولی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران کشور با اعزام بالگرد موافقت کرد که به‌دلیل تاریکی شب اعزام به صبح امروز موکول شده است.

*اطفای حریق با حضور 100 نیروی امدادی

نعمت‌الله کوهستانی رئیس اداره منابع طبیعی آمل با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در منطقه هزار و 400 متر بالاتر از سطح دریا در منطقه رزکه بخش امامزاده عبدالله آمل از دو روز پیش آغاز شده است، عنوان کرد: امداد هوایی از طریق بالگرد مدیریت بحران برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه اطفای حریق به صورت دستی از سوی اهالی و نیروهای مردمی و مسؤولان در منطقه در حال انجام است، عنوان کرد: حدود 100 نفر اطفای حریق در منطقه را انجام می‌دهند.

** ۲۰ هکتار جنگل آمل در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد

یحیی عسگری‌پور بخشدار امامزاده عبدالله گفت: به دلیل گرمای بی‌سابقه و شروع آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهستانی بخش امامز‌اده عبداله  و شرایط صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین وجود گونه‌های نادری مانند سرخ دار که عامل تشدید حریق می‌شود.

وی افزود: به دلیل وجود مواد روغنی و فیزیولوژی در سرخ‌دار کار را برای آتش نشانان و نیروهای گارد جنگل مشکل‌تر کرده است.

بخشدار امامزاده عبدالله اشاره کرد:  در حال حاضر ۲۰ هکتار در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد فقط بالگرد از طریق آب‌پاش می‌تواند اطفا حریق صورت دهد.

عسگری‌پور با انتقاد از کسانی که مانع‌تراشی برای احداث فرودگاه می‌کنند، گفت: اگر فرودگاه مدرن در منطقه وجود داشت و با وجود هواپیمای ٧٠٧ آماده تانکر از آب دریاى خزر و پودر اطفاء حریق به‌راحتی انجام و از گسترش آتش جلوگیری به‌عمل می‌آمد.

وی اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، نیروهای اعزامی از روستاهای همجوار و گارد جنگل برای اطفای حریق در منطقه حضور دارند.

بخشدار امامزاده عبدالله علت آتش‌سوزی را عوامل انسانی اعلام کرد و گفت: این آتش‌سوزی خطا غیرعمدی توسط شکارچیان و افراد خاص از روی ناآگاهی و یا برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به این کار می‌کنند صورت گرفته است.

به گزارش فارس، نیروهای امدادی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز شب گذشته به این منطقه برای اطفای حریق اعزام شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.174 seconds.