.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حذف انتقال آب دریای خزر از برنامه ششم توسعه
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس از حذف برنامه انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،ولی‌الله نانواکناری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه در شرایط فعلی، اکوسیستم دریای مازندران مشکلی ندارد، افزود: در انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور پیش‌بینی شد که بحرانی در دریای مازندران ایجاد شود و به‌همین دلیل، ما نمایندگان شمال کشور خاصه مازندران، برنامه انتقال آب را از برنامه ششم توسعه حذف کردیم.

وی افزود: به دلیل پیش‌بینی مشکل برای آینده دریای خزر، مجلس این مصوبه را در برنامه توسعه گنجاند که انتقال آب از دریای مازندران صورت نگیرد.

ولی الله نانواکناری با بیان اینکه خداوند همه نعمت‌ها اعم از ساحل زیبای ماسه‌ای با شیب ملایم به‌سمت دریا، دریای زیبا، جلگه‌های سرسبز و قله دماوند را در مازندران خلق کرد، افزود: متأسفانه به علل ضعف مدیریتی، نتوانستیم جایگاه خوبی برای وضع گردشگری مازندران ایجاد کنیم و زیرساخت‌ها برای گردشگری مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه مازندران نه تنها برای مازندران که برای همه ایرانیان است، افزود: گاهی مسافران مسیر دو ساعته تهران به مازندران را در یازده ساعت طی می‌کنند و این امر بیانگر نبود راه دسترسی، راه هوایی و نبود ریل راه‌آهن از اقصی نقاط به مازندران است.

نماینده مردم بابلسر در مجلس با بیان اینکه امکانات بالقوه مازندران به شکوفایی و بهره‌برداری نرسیده است، بر آماده شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران ایرانی و خاصه کشورهای حاشیه خلیج فارس تأکید کرد و افزود: گردشگران حاشیه خلیج فارس علاوه بر تمکن مالی، مسلمان هستند و با فرهنگ ما سازگاری دارند.

نانواکناری با اعلام عدم‌رضایت از وضع موجود در این زمینه، گفت: بهره‌برداری از بخش گردشگری مازندران نه تنها موجب تقویت بنیه اقتصادی استان که موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ورود به گردشگری باید زیرساخت‌ها اعم از راه‌های دسترسی، امکانات تفریحی و هتل‌های مناسب ایجاد گردد.

نماینده مردم بابلسر در مجلس از جمله فرصت‌های گردشگری مازندران را طبیعت‌گردی برشمرد و افزود: مازندران با گونه‌های مختلف گیاهی، فرصت بسیار خوبی برای جذب گردشگران طبیعت است و اگر جنگل برای حیوانات وحشی بومی قرق شود، میدان خوبی برای گردشگران خواهد بود.

نانواکناری آب‌بندان‌ها و تالاب‌های زیبای مازندران خاصه در بابلسر، فریدون‌کنار و تالاب امیرآباد را فرصتی دیگر برای گردشگری این استان بیان کرد و افزود: این تالاب‌ها در تمام فصول سال، بویژه زمستان و با مهاجرات پرندگان به آنها امکان دیگری است که هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.