.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متهم ۵۰۰ میلیاردی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور گریخت
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را تشریح کرد.

به گزارش شمال نیوز، جبار کوچکی‌نژاد؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا، در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرایند تحقیق و تفحص ۹ ماه زمان برد و بی‌شک این یکی از تحقیق و تفحص‌های خیلی سنگین بود و ما در این مدت توانستیم بخش‌هایی از آن را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: اگر زمان بیشتری به ما می‌دانند، حداقل ۳ ماه بیشتر، این امکان وجود داشت که تمام بخش‌ها را به اتمام رسانده و گزارش کنیم. با این وجود، اکنون گزارش نهایی را داده‌ایم و کمیسیون بدنبال تنظیم آن است و به محض به انجام رسیدنِ تنظیم گزارش، به صحن خواهد رفت.

کوچکی‌نژاد با اشاره به حجم بالای تخلفات صورت گرفته، افزود: بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان میزان تخلفات بوده‌است. در صندوق ذخیره و شرکتهای تابعه از جمله بانک سرمایه، شرکت خانه‌سازی، پترو فرهنگ، شرکت سرمایه گذاری و ... تخلف شده است.

وی در پاسخ به این سوال چه مقدار از این پول بازگشته است، اظهار داشت: بیش از ۲۰ نفر در این ارتباط بازداشت شده و به زندان افتاده بودند که اکنون با وثیقه بیرون آمده و متعهد شده‌اند که پولها را برگردانند. این افراد در حال حاضر در تلاش هستند به تعهدی که برای برگرداندن مبالغ داده‌اند، عمل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته تعدادی نیز از جمله آقای "میم" از کشور گریخته‌اند. البته وکیلِ این فرد در گفت‌وگویی که با ما داشت، قرار است ترتیبی صورت بدهد که نامبرده به کشور بازگشته و نسبت به بازگرداندن حدود ۴۰۰ – ۵۰۰ میلیارد تومانی که به او مربوط است، اقدام کند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: از آنجا که این پرونده همچنان باز است، در صورت بدست آمدن سرنخ‌های جدید این احتمال وجود دارد که افراد دیگری نیز بازداشت و مورد بازجویی قرار بگیرند. این تخلف به واسطه صندوق ذخیره، توسط بخشهای مختلفی که از آنها یاد کردم، به شکلی در هم تنیده و شبکه‌ای صورت گرفته و ممکن است با عیان شدن لایه‌های پنهان دیگری از اقدامات این شبکه، مبالغ دیگری به حجم تخلف افزوده شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.