.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در حاشیه انتصاب استاندار جدید مازندران؛
مهم کار است و دیگر هیچ !
شمال نیوز : در هر حال استاندار بومی باشد یا غیربومی مهم اجرایی بودن وی و تیم مدیریتی ایشان و کار و تلاش برای توسعه استان و رفع تنگناها و مشکلات و خواسته‌های به حق مردم فهیم و نجیب مازندران است.....
مهم کار است و دیگر هیچ !

شمال نیوز / بهزاد پورمحمد: برای انتخاب هر استاندار شاخص‌هایی در نظر گرفته شده و ملاک انتخاب مدیر ارشد استان همین شاخص‌های ملی است، اما مهم‌تر از همه، سوابق مدیریتی، تخصص، تعهد و اجرایی بودن و تیم مدیریتی همراه وی بسیار حائز اهمیت است.

در سال‌های اخیر استانداران متعددی سکان نمایندگی عالی دولت در استان مازندران را عهده‌دار بودند، عموماً تغییر آنها یا براساس تغییر دولت و روی کار آمدن جناح سیاسی جدید، یا براساس تغییر نگرش‌های مدیریتی در سطح ملی و استانی، یا براساس اختلاف‌نظرها بین نخبگان و افراد ذی‌نفوذ و استاندار، یا از همه مهم‌تر براساس عملکرد استاندار و تیم مدیریتی در استان بوده است.

یکی خود را نماینده عالی دولت دانسته و پیگیر سیاست‌های کلان دولت در استان بوده و دیگری علاوه بر این قضیه، بر جزئیات نیازها، تنگناها، مشکلات و مطالبات مردم استان صحه گذاشته و خود را پیگیر برطرف کردن آن در سطح ملی و استانی دانسته و یا تلفیقی از این دو مورد.

اینکه کدام استاندار دارای برنامه مدون و مشخصی خاص مازندران بوده (که حتماً دارای برنامه بوده‌اند) و اینکه چقدر تیم مدیریتی وی اجرایی و توانمند بوده‌اند و چقدر توانسته در توسعه زیرساخت‌های استان، رفع مشکلات و تنگناهای عمومی در تمامی بخش‌ها و یا بخش‌های خاص موفق باشند، این مسئله را نمی‌توان تنها با آمار و اطلاعاتی که خودشان و یا تیم مدیریتی زیرمجموعه ارائه می‌دهند، مشخص کرد، بلکه باید قضاوت را به خود مردم داد و اینکه اثرات اقدامات آنها در سطح استان چقدر برای مردم ملموس است.

در هر حال عمر دوره مدیریتی هر شخص مشخص است، البته علاوه بر قضاوت مردم، قضاوت عادلانه خود شخص با در نظر گرفتن واقعیت‌ها نیز در این مورد مناسب است و اینکه چقدر در نزد اذهان عمومی به‌واسطه اثرات و اقدامات خوب محبوب بوده و یا اینکه چقدر در ذهن مردم اثرات منفی بر جای گذاشته است.

طبیعی است برای انتخاب هر استاندار شاخص‌هائی در نظر گرفته شده و ملاک انتخاب مدیر ارشد استان همین شاخص‌های ملی است، اما مهم‌تر از همه، سوابق مدیریتی، تخصص، تعهد و اجرایی بودن و تیم مدیریتی همراه وی بسیار حائز اهمیت است، به این دلیل که استاندار نماینده عالی دولت یا همان نماینده قوه مجریه است و قرار است به همراه تیم کاریش، مجری و ناظر بر اجرا در سطح استان باشد.

حال اگر این فرد بومی هم باشد، کمکی بر اهداف و برنامه‌های درون استانی ایشان خواهد بود، چون میزان اشرافیت وی بر مسائل استان را بیشتر و استفاده از زمان برای خدمت وی و تیمش را بهتر فراهم خواهد کرد، ولی اینکه این مسأله چقدر در ارتباط ایشان با دولت مرکزی موثر بوده و خواسته‌های به حق استان را در سطح ملی محقق خواهد کرد، خود جای بحث دارد.

در هر حال استاندار بومی باشد یا غیربومی مهم اجرایی بودن وی و تیم مدیریتی ایشان و کار و تلاش برای توسعه استان و رفع تنگناها و مشکلات و خواسته‌های به حق مردم فهیم و نجیب مازندران است.

حال که قرار است، دولت دوازدهم سکان مدیریت استانداری مازندران را به فرد دیگری بدهد و وی با شروع به کار، ان‌شاءالله منشأ اثرات خیر برای استان و مردم فهیم و نجیب آن باشد، جا دارد در ادامه به برخی مسائلی که نیاز است، استاندار جدید مازندران به آن توجهی بیشتر کرده و در سال‌های گذشته در برخی موارد بخاطر عوامل ملی یا درون استانی به آن کمتر توجه شده و یا توجه به برخی از این موارد با توجه به محدودیت‌های موجود اندک بوده، اشاره‌ای گذرا کنیم، تا ان‌شاءالله این موارد نقشه راهی برای استاندار جدید و تیم مدیریتی وی باشد.

هر چند که طبیعتاً وی نیز خود علاوه بر مطالعه جامع استان و مشورت با نخبگان و افراد ذی‌نفوذ در سطح ملی و استانی، نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و ...، دارای برنامه و نقشه راهی برای طول دوره مدیریت خود و تیمش خواهد بود تا به امید خدا سربلند در نزد مردم، دولت، نظام و انقلاب باشد (قابل ذکر است مطالب آتی تنها بخشی از موارد قابل ذکر درباره استان مازندران بوده که قابل تأمل، بررسی و بسط در سایر موارد نیز است).

مشورت با نخبگان، اندیشمندان، محققان، علما، روحانیون، نمایندگان مجلس و مدیران مجرب ادوار گذشته در حوزه‌های مختلف و ...، برای بهبود مسائل استان به دور از تفکرات جناحی و حزبی تنها به خاطر استان و مردم نجیب و فهیم آن
توجه به فرهنگ و ادب و زیرساخت‌های فرهنگی، مذهبی و بومی استان متناسب با شرایط هر منطقه از استان
بررسی جامع از مسائل، مشکلات، توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای استان در یک بازه زمانی کوتاه، علاوه بر مطالعه اسناد موجود و پیمایش میدانی متناسب با واقعیت‌های موجود استان و برنامه‌ریزی مناسب با قابلیت اجرایی برای آنها (کوتاه‌مدت و میان مدت) و پیگیری در تأمین و تخصیص منابع مورد نیاز و یا پیشنهاد اصلاح قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها برای تسهیل امور و رفع موانع پیش رو است.

انتخاب تیم مدیریتی چابک، اجرایی و باتجربه در حوزه ستادی استانداری و تمامی سطوح مدیریتی سطح استان، توجه بیشتر به کشاورزی استان و حمایت موثر از کشاورزان و دامداران (توجه به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، ترویج و مدیریت تولیدات کشاورزی و دامی، صادرات محصولات، حمایت مؤثر از کشاورزان و دامداران و مواردی از این قبیل.

کشاورزان خسته‌اند و صبور!

توجه بیشتر به گردشگری و صنایع دستی استان (مدیریت، ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های این بخش و حمایت از بخش خصوصی و مردم جهت رونق گردشگری و صنایع دستی استان).

از ظرفیت‌های استان به‌درستی استفاده و حمایت نمی‌شود!

حمایت مؤثر از بخش غیر‌دولتی، تشکل ها، تعاونی‌ها برای ورود به مسائل استان و مشارکت با دولت در توسعه استان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن در بخش‌های مختلف از مسائل جزئی تا سطح کلان.

بخش خصوصی و غیردولتی گلایه‌مند به‌دلیل بروکراسی‌های اداری طویل‌المدت و گاهاً مسموم است!

توسعه و تقویت صنایع کوچک تبدیلی و ایجاد صنایع پاک مورد نیاز در سطح استان متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط شهرستان‌های استان، توجه مدیریتی مناسب به روستا و روستانشینی و شهر و شهرنشینی و حمایت از توسعه و تقویت زیرساخت‌های رفاهی و عمومی مناطق روستایی و شهری استان، توجه مناسب به سواحل، دریا و جنگل‌های شمال هم در حوزه بهره‌برداری و ساماندهی، هم در حوزه حفظ و حراست از محیط طبیعی خدادادی، توجه خاص به محیط زیست طبیعی و انسانی استان به‌ویژه در حوزه زباله و تخریب محیط زیست در سطح استان، توجه و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات بیکاری تدریجی جوانان غیرتمند استان، نه با ارائه آمار بلکه در عمل و قابل لمس در خانه‌های مردم، توجه بیشتر به رفع مشکلات و نیازهای معیشتی مردم به‌ویژه روستائیان و اقشار کم‌در آمد.

مردم نجیب مازندران در برخی از نقاط استان در تأمین حداقل‌های معیشتی خود دچار مشکل هستند!

رسیدگی جامع‌تر به امور بانک‌ها به‌ویژه در مواردی که با مردم سروکار دارند و ایجاد فرایندی تسهیل‌کننده و حمایتی مؤثر برای این امور، سامان‌دهی رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌های استان به‌عنوان انفال (بیت‌المال) و رسیدگی بیشتر به مهندسی آب در استان و استحصال مناسب از آب چاه‌ها و چشمه‌ها و مهار بهینه آب‌های سطحی و بارش‌های جوی با تأمین زیرساخت‌های مناسب‌تر و بیشتر در این بخش از دیگر موارد است.

توجه بیشتر به امور مدیریت بحران به‌ویژه در حوزه پیشگیری و آمادگی؛ با وجود حادثه‌خیز بودن استان، نگاه ملی به این بخش بسیار بسیار اندک است.

توجه بیشتر به راه‌های ارتباطی استان هم در سطح راه‌های اصلی، هم در سطح راه‌ها و معابر عمومی فرعی بین شهری، شهری و روستایی، از منظر توسعه و تقویت، حفظ و نگهداری و افزایش ایمنی، شناخت نیازهای واقعی استان و تقویت ارتباط مؤثرتر در بخش‌های مختلف با دولت مرکزی برای حفظ منافع استان و بهره‌مندی بیشتر از منابع ملی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های استان و بهره‌برداری مناسب‌تر از ظرفیت های استان در سطح ملی و منطقه‌ای؛ سهم استان از منابع و منافع ملی بسیار بسیار ناچیز است در حالی‌که از منافع مازندران در بسیاری از فصول کل کشور بهره‌مند می‌شوند.

البته این مطالب تنها بخش اندکی از واقعیت‌های مازندران بوده تا شاید به دور از ترتیب نگارش آن، باعث بازخوانی و مرور واقعیت‌ها، مشکلات و تنگناها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های مازندران، همراه با تقویت زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف دولتی، عمومی و مردمی، از طریق تأمین منابع مالی کافی و مورد نیاز در سطح ملی و یا در صورت نیاز اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها برای تسهیل امور برای پیشرفت استان و رفع مشکلات مردم در مواردی که لازم است، شود.

جا دارد از آنهایی که در ادوار گذشته در دوره مدیریتی خودشان در سطوح مختلف و مناطق متعدد استان منشأ اثرات خیر بوده و اقدامات خوب آنها توسط مردم استان در مناطق مختلف ملموس بوده، تشکر کنیم و برای استاندار جدید مازندران و تیم مدیریتی ایشان آرزوی موفقیت و ارائه خدمتی شایسته و در خور مردمی ولایت‌مدار، انقلابی و اصیل و نجیب همچون مازندران باشیم، ان‌شاءالله.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 7 آبان 1396
سلام،تذکرات خوبی را آقای پورمحمد جهت توجه به معضل توسعه نیافتگی استان داده اند،انشاءالله استاندار جدید که طبعا آشنایی زیادی هم با مسائل منطقه ندارند به این نکات مهم توجه نمایند.با امید به توسعه استان
نا شناس 7 آبان 1396
استاندار جدید هم کاری نمی‌تونه انجام بده چون دولت پول نداره پول نباشه کار انجام نمیشه
ع.رضايي 7 آبان 1396
دقيقا نكته درستي است .ابهتر است به جاي بهانه جوييها و مانع تراشيها به بهانه دلسوزي و يا طرفداري از جناح يا جريان خاص مبنا را بر اساس كار بگذاريم و اگر قرار است توصيه ايي هم داشته باشيم بر اساس ارائه راه حلهاي كارشناسي بمنظور استفاده از ظرفيتهاي بالقوه و بالفعل استان كه بحمدالله كم هم نيست باشد واز خلوص نيت دعا كنيم تا دست اندركاران در انجام رسالت خود موفق باشند.
احمدی-رامسر 8 آبان 1396
با سلام و احترام-احسنت به این مدیر با تجربه مازندرانی که همچنان دغدغه استان و مردم استان را دارد و با نگارش این مطلب جامع و کامل که جای دارد از شمال نیوز هم بخاطر انتشار آن تشکر نماییم به حق نقشه راهی به استاندار جدید (آقای اسلامی که غیر بومی هم هست) داد که توجه به آنها می تواند باعث سربلندی استاندار جدید و پیشرفت استان و رفع دغدغه های عمومی مردم شود
نا شناس 8 آبان 1396
اگر بتوان برای این جمعیت کارنما داخل استانداری هفته ای 30ثانیه کار جور بکنید معجزه صورت گرفته

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.