.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گول دو گیگ اینترنت رایگان را نخورید!
پلیس فتا وجود بدافزاری که با وعده دو گیگ اینترنت کاربران را فریب می دهد تایید کرد و به کاربران در این باره هشدار داد.

شمال نیوز: در پی دریافت گزارشات و شکایت‌های متعدد مردمی، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خصوص انتشار بدافزاری جدید که با ارسال پیامک جعلی، قربانی بعدی خود را پیدا می‌کند، هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح خبر گفت: با گزارش و اعلام شكايت تعدادى از شهروندان مشهدی در خصوص ارسال خودکار پیامک جعلی به مخاطبین آنها با مضمون "دریافت دو گیگابایت اینترنت مجانی در این سایت يا كانال تلگرام"، بررسى موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی گوشی تلفن همراه یکی از شاکیان در آزمایشگاه ادله دیجیتال، کارشناسان پلیس فتا بدافزاری را شناسایی کردند که بدون اطلاع کاربر و به صورت مخفی بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند نصب شده است. این بدافزار پس از نصب بر روی گوشی کاربر به صورت خودکار شروع به ارسال پیامک با گوشی قربانی کرده و به تمام مخاطبان وی، پیامکی با مضمون دریافت اینترنت مجانی ارسال نموده و از مخاطبان می‌خواهد برای دریافت اینترنت به سایت یا کانالی ناشناس مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه‌داد: از آنجایی که این بدافزار پیامک جعلی را با گوشی فرد قربانی ارسال می‌کند. مخاطبین وی با دریافت پیامک از سوی دوست و فرد مورد اعتماد خود مواجه شده و عموما به متن پیام اعتماد کرده و برای دریافت اینترنت بر روی لینک آلوده ارسالی در پیامک کلیک می‌کنند. با کلیک بر روی لینک آلوده و نصب بدافزار مخاطببن فرد قربانی نیز آلوده شده و گوشی آنها نیز به یکی از انتشار دهندگان بدافزار مذکور تبدیل می‌شود.

وی افزود: شهروندان در صورت دریافت پیامکی با این مضمون هوشیار بوده و به هیچ وجه لینک داخل آن را باز نکنند. همچنین به فرد فرستنده پیام نیز اطلاع داده که گوشی وی قربانی این بدافزار شده است.

  گول دو گیگ اینترنت رایگان را نخورید!  

رييس پليس فتا استان خراسان رضوى در خصوص نحوه حذف این بدافزار از روی گوشی قربانی افزود: از آنجایی که این بدافزار بدون اطلاع کاربر بر روی گوشی تلفن‌همراه وی نصب شده و هیچ آیکونی ندارد. شهروندان می‌بایست با مراجعه به قسمت تنظیمات Setting بخش اپلیکیشن‌های نصب شده Apps لیست برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی خود را بررسی‌کرده خصوصا برنامه‌هایی که مجوز دسترسی به مخاطبین و پیامک را دارند و برنامه‌های ناشناس را از روی گوشی خود حذف نمايند. در صورتی که از این روش موفق به حذف بدافزار نشدند، ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه‌ای گوشی می‌تواند راه حل نهایی حذف این بدافزار باشد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان گرامى جهت ارتباط با پليس فتا مى‌توانند با ارسال گزارشات خود به آدرس اينترنتى www.cyberpolice.ir ديدگاه خود را براى اين پليس ارسال و در صورت مواجهه با موضوعى مجرمانه آدرس و مشخصات سايت يا لينك شبكه اجتماعى موصوف را جهت بررسى بيشتر در اختيار پليس قرار دهند تا اقدام بعدى صورت پذيرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.