.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جریمه ۲۲ هزار مازندرانی برای نبستن کمربند ایمنی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ثبت و اعمال قانون ۲۲ هزار تخلف به علت نبستن کمربند ایمنی در استان در ۷ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شمال نیوز ،سرهنگ مهدی باقری گفت: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح در چند سال اخیر است و در هفت ماهه امسال بیش از ۱۷ هزار نفر نسبت به این تخلف اعمال قانون شدند.
وی افزود: براساس قانون جرایم راهنمایی و رانندگی جریمه استفاده از تلفن همراه در کلانشهر ها، مراکز استان ها، جاده‌های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۱۰۰ هزار تومان، سایر شهر‌ها ۸۰ هزار تومان و در روستا‌ها و راه‌های روستایی ۴۰ هزار تومان است.
سرهنگ باقری، اضافه کرد: ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی برای رانندگان خودرو‌های شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.
وی برخورد با خودروی جلویی و یا با شیء ثابت در جاده، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی را از پیامد‌های مشاهده شده رانندگانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند، برشمرد.
رئیس پلیس راهور مازندران، تصریح کرد: براساس بررسی‌ها، صحبت کردن با تلفن ۳۰ درصد و خواندن پیامک و نوشتن و ارسال آن نیز تا ۹۰ درصد ذهن راننده را از رانندگی منحرف می‌کند.
وی گفت: هر چند آمار رسمی از تصادفات منجر به مرگ و جرح ناشی از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی وجود ندارد، اما بررسی‌های نشان می‌دهد که علت بیشتر تصادفات استفاده از همین مورد است.
سرهنگ باقری با بیان اینکه هنوز رانندگانی هستند که به مقررات بستن کمربند ایمنی بی توجهی می‌کنند، گفت: در سال جاری ۲۲ هزار نفر به دلیل نبستن کمربند ایمنی اعمال قانون و جریمه شدند.
وی به کاهش ۱۳ درصدی تصادفات منجر به مرگ و ۱۷ درصدی منجر به جرح در هفت ماهه امسال در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی همواره مورد تاکید است تا بتوانیم به عدد صفر مرگ و میر ناشی از تصادفات برسیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 آبان 1396
آقای پلیس ، خطرناک تر از کمربند صحبت با تلفن همراه می باشد که معضل رانندگی است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.