.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدگاه روحانی در آستانه معرفی استاندار جدید ؛
انتقاد شدید امام جمعه بابل از انتصاب استانداران غیربومی
شمال نیوز : روحانی گفت: استدلال اینکه استاندار غیر بومی کمتر مورد رجوع آشنایان قرار می‌گیرد و دیگر نیاز نیست که در رودربایستی بخواهد حق و ناحق کند، نوعی بی‌اعتمادی به مدیریت نیروهای بومی و صلاحیت و کفایت آنهاست؛ چرا که مکرر دیده شده که مدیران غیربومی اقدام به این نوع تصمیمات نموده‌اند.....

شمال نیوز : منطق دولت در انتصاب استانداران غیر بومی، منطقی نبوده و مغایر اصالت‌بخشی به نیروهای بومی استان‌هاست.

به گزارش شمال نیوز ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در گفت‌گو با بلاغ، روش کنونی دولت در انتصاب استانداران غیربومی را به هدر دادن وقت افراد انتخاب‌شده برای آشنایی با ظرفیت‌ها و فرصت‌های هر استان دانست و اظهار کرد: در این شرائط دشوار اقتصادی انتصاب استاندار غیربومی، فرصت‌سوزی برای آشناشدن فرد انتخاب‌شده با استعدادها و ظرفیت‌های هر استان به‌خصوص در بخش نیروی انسانی است.

وی استانداران را نیروهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: علاوه بر آنکه دولت باید از هر رفتار مغایر با اقتصاد مقاومتی از جمله کوتاهی در قبال برخورد با واردات و قاچاق کالا پرهیز کند، استانداران نقش مهمی در شکوفاسازی ظرفیت‌های موجود در حوزه ماموریت‌شان دارند که با انتخاب استانداران غیربومی، هزینه آشناشدن با این ظرفیت‌ها بیشتر شده و چه بسا با تشخیص غلط استاندار غیربومی، فرصت‌سوزی اتفاق می‌افتد.

امام جمعه بابل به بخش دیگری از عوارض منفی انتخاب استانداران غیربومی اشاره کرد و افزود: در هر استان بویژه در مازندران نیروهای کارآمد و مستعد فراوانی وجود دارند که عبور از آنها و انتخاب افراد غیربومی، توهین آشکار به هر استانی است که دارای نیروهای شایسته فراوان می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه سنت مشاوره با شخصیت‌های دلسوز در انتخاب استانداران، از سوی این دولت مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است، یادآور شد: طبیعی است که رئیس هر دولت خواهان موفقیت نماینده ارشد خود در هر استان و شهرستان باشد، اما خودداری از مشاوره با نیروهای دلسوز و تاثیرگذار به معنی بی‌توجهی به تعامل و مشارکت آنهاست.

روحانی مازندران را دارای نیروهای مستعد و لایق برای احراز استانداری ذکر کرد و عنوان کرد: تجربه مکرر این واقعیت را به اثبات رساند که استاندار بومی از فرمانداران بومی و مورد قبول قاطبه مردم در هر شهرستان استفاده می‌کند و در پیشبرد کارها موفق‌تر از استاندار غیربومی است؛ حال بر چه اساسی دولت به نتیجه غیر این رسیده، جای تامل دارد.

وی در پایان گفت: استدلال اینکه استاندار غیر بومی کمتر مورد رجوع آشنایان قرار می‌گیرد و دیگر نیاز نیست که در رودربایستی بخواهد حق و ناحق کند، نوعی بی‌اعتمادی به مدیریت نیروهای بومی و صلاحیت و کفایت آنهاست؛ چرا که مکرر دیده شده که مدیران غیربومی اقدام به این نوع تصمیمات نموده‌اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امین 6 آبان 1396
پس بازم یک بابلی را انتخاب کنید.
نا شناس 6 آبان 1396
ظاهرا مدیران شمال نیوز کمر همت بستن با خبر سازی هاشون و جریان سازی هاشون این استاندار رو نیومده دیپورتش کنن واقعا جای تاسف داره
دلسوز مازندران 6 آبان 1396
نمایندگان محترم استان انتخاب استاندار غیر بومی برای مازندران بی احترامی به رای مردم به دولت و نمایندگان استان میباشد.لذا از نمایندگان شریف مازندران در خواست می کنیم که کرسی استاندار مازندران را به فرد بومی که شناختی کامل از استان دارد و دلسوز استان هست بسپارید نه به فرد غیر بومی که شناختی از استان ندراند و دلسوز استان هم نیست نسپارید.
دانشجو 6 آبان 1396
باسلام
قابل توجه همه مسئولین محترم استان
استاندار جدید مازندران باید خصوصیات زیر را داشته باشد.
1-بومی
2-جوان
3-عملگرا
4-دلسوز استان
5-جهادی
نا شناس 6 آبان 1396
آقا شما که همش معترضی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 6 آبان 1396
اصفهان کجا مازندران کجا، کارنامه 40 ساله 2 استان را ملاحظه و مقایسه نمائید
در آنصورت هیچ ابهامی نمیماند
ابراهیمی 5 آبان 1396
احسنت حاجی آقا
سینا 5 آبان 1396
عبوری را از دست ندهیم چون به ضرر مازندران تموم خواهد شد.
بابلی 5 آبان 1396
با تشکر از آیت الله روحانی . مازندران باید مازندرانی استاندارش باشد . مازندران خودش صادر کننده مدیر هست ، آن وقت مدیر وارد کند ؟
جواد 6 آبان 1396
سلام، رو که نیست... بسه دیگه شما که مدیر بیکاری ندارید در شهرتان. این دولت آن دولت همه را دارید مازندران به این روز افتاده نتیجه دیدگاهها قومیتی شماست، اگر امکان دارد کمی استراحت کنید
اکبر 7 آبان 1396
امام جمعه محترم فقط مدیر که از بابل باشد را بومی میداند چرا که الان بابل با 9 استاندار رکوددار هستند و متاسفانه در حال حاضر هم بیشترین مدیران استانی هم از بابل هستند/به نظر من این اعتراض ها فقط سیاسی بازیه تا این ربیع فلاح بمونه /
بهمن 8 آبان 1396
بهتر شد يک استاندار غير بومي آمد چون ما مازندانيها هيچ وقت نتونستيم براي استان خود کاري بکنيم وهميشه زير پاشو خالي کرديم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.