.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۵۴۸ طرح پدافندی در مازندران افتتاح شد
مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل مازندران از برگزاری ۹۱۵ رزمایش و مانور طی فعالیت دولت تدبیرو امید در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، یدالله نبوی صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران، بابیان اینکه دفاع جزء مهمی از زندگی بشری است و در طی چهار سال گفت: در دفاع عامل و دفاع مقدس یک وجب از خاک میهن اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل یعنی اینکه بدون استفاده از جنگ‌افزار، بازدارندگی و مصونیت ایجاد کنیم تا بتوانیم مقابل هرگونه تهدید دشمن ایستادگی کنیم.

وی اهداف پدافند غیرعامل را منطبق بر سیاست‌های کلی نظام، حفظ جان انسان‌ها بیان کرد و گفت: تأمین نیازهای حیاتی کشور در زمان بحران، جلوگیری از تخریب و آسیب‌ها به تأسیسات از دیگر اهداف است.

نبوی ادامه داد: پدافند غیرعامل موجب صرفه‌جویی در حفظ تأسیسات و منابع می‌شود و نسبت به دفاع عامل هزینه کمتری دارد و برای حفاظت از مراکز ثقل و حیاتی کشور کاربرد دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران، باور داشتن به پدافند غیرعامل برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، آحاد مردم و اصناف را مهم برشمرد و گفت: اگر این موضوع را در سطح جامعه نهادینه کنیم می‌توانیم جامعه را حفظ کنیم و خطرات و آسیب‌پذیری‌ها را در جامعه کاهش دهیم و مدیران باید در شرایط عادی الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به تشکیل و سازمان‌دهی شورای پدافند غیرعامل افزود: از نیمه اول سال قبل تاکنون ۱۶ جلسه شورای پدافند غیرعامل در استان تشکیل شد و برگزاری ۳۳ جلسه با دبیران کارگروه‌ها، ۱۳ جلسه با دبیران کمیته شهرستانی و ۴۰ جلسه با قرارگاه زیستی ازجمله اقدامات است.

وی بابیان اینکه دو قرارگاه سایبر و زیستی در استان فعال است گفت: جلسه قرارگاه زیستی درباره مسائل محیط‌زیست، جنگل و غیره فعالیت دارد و ۴۰ جلسه قرارگاه زیستی در استان تشکیل‌شده است.

نبوی اظهار داشت: طی چهار سال اخیر ۵۷۱ جلسه کارگروه‌های استانی تشکیل و بیش از یک‌میلیون و ۲۴۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در استان برگزار شد.

وی افزود: همچنین در چهار سال اخیر، ۹۱۵ رزمایش و مانور پدافند غیرعامل در استان برگزار شد و برای ۳۸ طرح ملی ازجمله سد رجایی، تأمین آب شرب بهشهر گلوگاه از گلورد، سد البرز و.. مجوز صادرشده است و همه آن باید مشاور پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی افزود: در چهار سال اخیر ۵۴۸ طرح دارای ماهیت پدافند غیرعامل در استان افتتاح‌شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران به برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان اشاره و اضافه کرد: اجرای ۳۴ پیش برنامه شامل رزمایش ها، نشست های تخصصی، تست سدها و برنامه خروج اضطراری در آب منطقه ای از جمله برنامه هاست.

نبوی با بیان اینکه ۵۷۱ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان برگزاری می شود، برپایی نمایشگاه ها، بازدید از پروژه ها، افتتاح پروژه ها از جمله برنامه هاست که شامل ۱۲۱ رزمایش، ۲۵ همایش، ۲۹ نمایشگاه، بازدید از ۱۳ پروژه و افتتاح ۹ پروژه با ماهیت پدافند غیرعامل است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.937 seconds.