.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه شایعات شرکت های تجاری درباره کلر موجود در آب آشامیدنی
مدیر کنترل کیفی آب آشامیدنی شرکت آبفاشهری مازندران درباره همه شایعات شرکت های تجاری درباره کلر موجود در آب آشامیدنی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شمال نیوز، علی معزی، با بیان اینکه آب مصرفی مشترکین از نقطه تولید تا مصرف، تحت نظارت شرکت آب  وفاضلاب و مراکز بهداشتی قرار دارد، گفت: سنجش روزانه و کنترل لحظه ای مقادیر کلرآزاد باقی مانده در سیستم آبرسانی و انجام آزمایش های مختلف میکروبی، فیزیکی و شیمیایی در آزمایشگاه های مجهز، به حصول اطمینان از سلامت آب منجر می شود. 

وی ادامه داد: کلر آزاد باقی مانده برای کنترل آلودگی های ثانویه آب بوده و این یکی از بزرگترین مزایای این ماده ضدعفونی کننده نسبت به سایر مواد است. 

مدیر کنترل کیفی آب آشامیدنی شرکت آبفاشهری مازندران با بیان اینکه شرکت های فروش دستگاه تصفیه آب خانگی در تبلیغات خود به لزوم حذف کلر آزاد باقیمانده تاکید دارند، گفت: برای کاهش اثرات زیان آور کلر سعی بر این است از طریق تکنیک های مختلف تصفیه آب، مواد آلی موجود در آب پیش از گندزدایی با کلر حذف شوند و بدین ترتیب حذف کلر باقیمانده آزاد و غیر ترکیبی در نقطه مصرف فوائد چندانی نخواهد داشت. 

معزی، ادامه داد: برخی از شرکت های تجاری برای فروش بیشتر محصولات خود، کلر موجود در آب را عامل اصلی ریزش مو، خشکی و حساس شدن پوست بدن و حتی شوره سر می دانند این درحالی است که مراکز بهداشتی و شرکت های آب و فاضلاب همواره میزان کلر موجود در آب را کنترل کرده  تا  از محدوده مجاز فراتر نرود. 

مدیر کنترل کیفی آب آشامیدنی شرکت آبفاشهری مازندران افزود: در صورتی کلر باعث بروز ریزش مو و خشکی پوست می شود که فرد در مواجه طولانی مدت  با آن باشد حتی آب استخرها نیز باعث بروز این عوارض نمی شوند بلکه معمولا بعد از شنا، مو و بدن را با شامپو و صابون می شویند اگر این عمل انجام نشود  کلر آزاد باعث خارش،  اگزما، تحریک و قرمزی پوست خواهد شد. 

وی ادامه داد:  شوره سر در دوحالت ابتلا به برخی بیماری های پوستی و یا عدم شست و شوی مناسب ایجاد می شود، بنابراین دستگاه های تصفیه آب خانگی نمی توانند در حل این مشکل تاثیر داشته باشند. 

معزی، با بیان اینکه فیلترهای دستگاه تصفیه آب، مواد معلق در آب را کاهش می دهند، افزود: در بازار فیلترهایی  وجود دارد که صرفا مواد معلق آب را جدا ساخته که  اغلب باعث خوش رنگ شدن چای و عدم رسوب کتری و پارچ می شود این درحالی است که  مواد و املاحی که برای سلامتی مضر است در شبکه های توزیع آب حذف می شوند و با نصب دستگاه های  تصفیه آب در واقع مشترک هزینه زیباتر شدن چای  و آب مصرفی خود را پرداخت می کنند. 

وی، ادامه داد: نوع دیگری از  فیلتر در بازار وجود دارد که  با انجام واکنش های شیمیایی منجر به کاهش سختی آب می شود در این شرایط کلسیم  موجود در آب که برای سلامتی انسان مفید است حذف می شود. 

مدیر کنترل کیفی آب آشامیدنی شرکت آبفاشهری مازندران با بیان اینکه از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی ( WHO )  میانگینی برای سختی آب توصیه نشد، اظهار کرد: از نظر فنی و مهندسی و اقتصادی میانگین سختی آب 500 pp   در نظر گرفته شد، زیرا سختی نه تنها مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند بلکه آب سخت برای دستگاه گردش خون نیز مفید است. 

معزی، با بیان اینکه وجود غلظت مناسب سختی آب شرب، در کاهش بیماری های قلبی و عروقی تاثیر دارد، گفت: مواد محلول و معلق در آب تاثیر مستقیم در تعادل آب و الکترولیت بدن و عملکرد کلیه ها دارد. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه های تصفیه آب خانگی غلظت فلوراید را کاهش می دهد، افزود: وجود فلوراید با غلظت مناسب در آب آشامیدنی (حد استاندارد آن 5/0-5/1) از نظر بهداشتی برای سلامت دندان دارای اهمیت است زیرا نقش آن در رشد و استحکام دندان ها و استخوان ها  به ویژه در کودکان درحال رشد به اثبات رسید که یکی از راه های ورود به بدن از طریق آب شرب است./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.279 seconds.