.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناسبات بین استانی ایران و قزاقستان افزایش یابد
استاندار استان قیزیل آوردا قزاقستان خواستار توسعه مناسبات در سطح استان های دو کشور ایران و قزاستان شد.

به گزارش شمال نیوز، کوشر بایف، صبح دوشنبه در نشست هیئت قزاقستان با استانداری مازندران با ابراز خرسندی از سفر به استان مازندران، سفر خود را در طی این چندین روز به ایران خوب ارزیابی کرد و افزود: در طی این سال‌ها، شما وحدت ملی خود را به تمام کشورهای جهان نشان دادید وکشور ما نیز با حضور و رهبری نظربایف، اثرات خوبی را داشته است.

استاندار قیزیل اوردا در کشور قزاقستان، ادامه داد: امروزه کشور قزاقستان یکی از کشورهای دارای احترام در جهان است و نظربایف نیز در جهان دارای احترامی برجسته است.

کوشر بایف با اعلام اینکه کشور ما از امسال به‌عنوان عضو غیردائم شورای سازمان ملل متحد شده است و در چارچوب این سازمان با کشور دوست و بردار خود ایران همکاری می‌کند، افزود: ما در کنار روسیه و چین، از جمله در چارچوب سازمان همکاری شانگهای با ایران همکاری می‌کنیم.

استاندار قیزیل اوردا با بیان اینکه برنامه‌ریزی و توسعه استراتژی دو کشور براساس دستورات روسای جمهور دو کشور انجام می‌شود، به خوب بودن این روابط اشاره کرد و افزود: اکنون باید در سطح استان‌ها و سپس در سطوح بازرگانان و تجار، دانشجویان و اساتید، گردشگران و مردم عادی آن دستورات عملی گردد.

وی با بیان اینکه زمانی که استاندار استان دیگری بودم، شخصاً در موضوع احداث راه‌آهن قزاقستان- ترکمستان- ایران تلاش کردم، از بهره‌برداری آن در حال حاضر ابزار خرسندی کرد.

کوشربایف با اشاره  به اتمام ساخت یک بندر در قزاقستان و شروع ساخت بندر جدید در دریای خزر، مدت زمان ارسال بار از قزاقستان به ایران را ۴ روز برشمرد و آن را ظرفیت خوبی برای دو طرف دانست.
وی با اشاره به مذاکرات روز گذشته با استاندار مازندران در رابطه با همکاری در زمینه کشاورزی گفت: کشور قزاقستان امکانات و طرفیت خوبی در دامداری و کشاورزی دارد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.736 seconds.