.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وداع باشکوه مردم نکا با امام جمعه موقت این شهرستان
مردم ولايتمدار و عالم پرور نکا، یکشنبه‌شب با پیکر حجت‌الاسلام سیدی امام جمعه موقت این شهرستان وداع کردند.

به گزارش شمال نیوز، همزمان با آغازین روزهای ماه صفر، شهرستان نکا در اندوه بزرگ مردی از تبار خوبان و نیکان به سوگ نشسته است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی سیدی که عمری را با تهذیب و خلوص نیست زندگی کرد و برای تبلیغ و تبیین اسلام زحمات فراوان کشید، صبح روز یکشنبه 29 مهرماه بعد از گذراندن دوره‌ای نقاهت و بیماری در سن 70سالگی و در ایام ماه صفر به دیار باقی شتافت.

 مردم ولایی نکا، یکشنبه شب با پیکر پاک عالم ربانی حجت‌الاسلام سیدمرتضی سیدی، در میان انبوهی از غم، ناله و فغان وداع کردند. 

حجت‌الاسلام سیدی، مجاهدی نستوه بود که زندگی‌اش را وقف مبارزه با رژیم ستمشاهی، بسط و گسترش اسلام، کمک به محرومان و دفاع از ارزش‌های انقلاب کرده است.

 مراسم وداع با این روحانی مردمی، یکشنبه شب با حضور مسؤولان شهرستانی، کسبه، ائمه جمعه و جماعت در مسجد سعادت نکا برگزار شد و پیکر مطهر این فقید روحانی ساعت 9 صبح امروز از مصلای نکا تا گلزار شهدا و آرامگاه این شهرستان تشییع می‌شود.

مردم عالم پرور نکا و انبوه جمعیت عزاداران در شب وداع با این روحانی فقید، به همراه سینه‌زنی و سوگواری با امام جمعه موقت نکا که عمری را برای خدمت به مردم، گسترش اسلام و توجه به نیازمندان و محرومان سپری کرد، وداع کردند. 

 حجت‌الاسلام سید مرتضی سیدی امام جمعه موقت شهرستان نکا، صبح روز یکشنبه 28 مهر ماه، در سن 70 سالگی براثر بیماری، به دیار باقی شتافت.

این عالم بزرگوار، از مدت‌ها قبل به دلیل بیماری داخلی در بستر بیماری و تحت مراقبت و درمان پزشکان بود.

حجت‌الاسلام سید مرتضی سیدی، از انقلابیون فعال بود که همراه با آیت الله محمدی لائینی، امام جمعه فقید نکا نقش موثری در بیداری مردم، نشر و تبلیغ انقلاب اسلامی ایران داشت.

وی همچنین در دهه های گذشته، مدتی به عنوان رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مسوول خدمت رسانی به محرومان جامعه بود.

این عالم وارسته، چندین سال از سوی حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه شهرستان نکا به عنوان امام جمعه موقت نکا منصوب شده بود.

حجت‌الاسلام سیدی از نیروهای انقلابی فعال قبل از انقلاب بود که نقش موثری در هدایت‌گری جوانان در آن زمان داشت.

حجت الاسلام سیدی، همچنین با حضور در مساجد و حسینیه‌ها نقش به سزایی در تبیین و انتشار فرهنگ دینی و اسلامی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه داشت./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.313 seconds.