.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راحت گذاشتن اسرائیل فتنه‌ای در منطقه است
نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان، با بیان اینکه استکبار جهانی پشت هرج و مرج سوریه است، گفت: راحت گذاشتن اسرائیل فتنه ای است که استکبار با جنگ سوریه در منطقه دنبال می‌کند.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله علی معلمی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی مازندرانی‌های مقیم سمنان به میزبانی مسجد امیر المومنین علی (ع) این شهر، با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم اظهار داشت: فتنه‌ای که در سوریه وجود دارد به همه نقاط سرایت می‌کند و این فتنه برای شکستن مقاومت در منطقه و راحت گذاشتن رژیم صهیونیستی است و باوجود همه سختی‌هایی که وجود دارد باید با تمام قوا از مرزهای کشور دفاع کنیم تا دشمن از روی غفلت به ما حمله نکند.

وی بابیان اینکه امام راحل(ره) اسرائیل را جرثومه فساد در منطقه نامیدند که در قلب کشورهای اسلامی گماشته شد و خطر و زیان آن متوجه همه خاورمیانه است، افزود: اگر مسئول به هر آدم معمولی دیگری بگوید، شرایط سوریه و عراق چه ربطی به ما دارد نشان می‌دهد این آدم بهره‌ای از خط و اندیشه امام (ره) نبرده است و حقایق و مسائل منطقه را درک نمی‌کند و اگر درک کرده آن را تکذیب می‌کند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزد لیکن باید گفت قرآن و معیارهایش پشتوانه محکم برای اسلام است و مسلمانان باید در تمام‌کارهای خود این کتاب الهی و دستوراتش را موردتوجه قرار دهند.

انحراف زمان ابوبکر و معاویه متفاوت بود

امام‌جمعه قائم‌شهر با اشاره‌ای تاریخی به مقوله فتنه‌انگیزی علیه اسلام، انحراف زمان ابوبکر و معاویه را متفاوت عنوان کرد و افزود: در آن زمان اگر امام علی (ع) دست به اسلحه می‌بردند، به‌سرعت متهم به قدرت‌طلبی و منصب می‌شدند و جنگیدنشان را برای به دست آوردن حکومت و حاکمیت عنوان می‌کردند، نه برای هدف و اعتقاداتشان و خیلی راحت مورد اتهام قرار می‌گرفتند.

آیت‌الله معلمی با اشاره به این نکته که امام حسین (ع) هرگز آغازگر جنگ نبوده و هیچ‌گاه حاضر به بیعت بایزید نشد، تأکید کرد: بازتاب شهادت آن حضرت باید در یک فضا و شرایطی ویژه برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.

وی افزود: مسلمانان باید بر اساس اصول مشترک دین اسلام یعنی خداوند، قرآن، قبله، پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت مطهر ایشان باهم وحدت داشته باشند و نبایستی فریب مباحث تفرقه انگیزانه دشمنان را بخورند.

حق‌جویی ضرورت دارد

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به‌ضرورت حق‌جویی نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: سخن سنجیده باید همراه با حق و حقیقت باشد و اگر زمانی که فرصت گفتن است سکوت و موقع سکوت حرف بزنیم، خلاف حکمت است، گاهی برخی از انسان‌ها می‌خواهند باب طبع شنونده حرف بزنند تا سبب رضایت شنونده شوند این کار خطا است زیرا باید فکر کرد.

آیت‌الله معلمی بابیان اینکه همه ما موظفیم تا برادر دینی خود را نصیحت‌کنیم و این مهم به اقتضای زمان ممکن است، تأکید داشت: اگر همدیگر را نصیحت نکنیم ممکن است به دلیل ملاحظه‌کاری گرفتار فتنه، فساد و انحراف شویم.

وی همچنین به‌ضرورت حمایت از ولایت‌فقیه نیز اشاره کرد و گفت: ولایت و امامت اساس کار است و هرکس طالب بصیرت باشد به‌سوی نور معارف اهل‌بیت (ع) گام برمی‌دارد و با توجه به اینکه در عصر غیبت قرار داریم به‌واسطه وجود رهبر فرزانه و اندیشمند به آموزه‌های دینی و اسلامی متصل هستیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.