.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسایی ۲۰۰۰ روستای برای اجرای طرح روستا - تعاون
معاون تعاون وزیر تعاون از شناسایی دو هزار روستا برای اجرای طرح روستا - تعاون در کشور خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،سید حمید کلانتری بابیان اینکه برای اجرای طرح روستا- تعاون نزدیک به دو هزار روستا در سطح کشور شناسایی‌شده، افزود: اگر در روستا، تعاونی وجود دارد باید توسعه یابد و اگر ظرفیت وجود دارد باید تعاونی ایجاد شود.

وی بابیان اینکه ۶۵ هزار شغل باید در قالب این طرح فراهم شود بر افرایش توسعه شعب استانی بانک توسعه برای جذب این منابع تأکید کرد و افزود: این امر نیازمند مدیریت پروژه برای سرعت بخشی به کار است.

معاون امور تعاون وزیر ادامه داد: حدود ۶۰۰ نفر را به‌عنوان تسهیل‌گر در سطح استان‌ها آموزش داده‌ایم تا برای ارتباط با جامعه روستایی و تفهیم موضوع به روستاییان و کار جمعی در این زمینه آشنا شوند.

وی بابیان اینکه امروز ما در معرض کسب یا از دست دادن ثواب هستیم، افزود: امروز ثوابی بالاتر از ایجاد شغل در جامعه نیست، چراکه شاید اگر فردی امروز به وام خود برسد، شاید زندگیش متلاشی نشود؛ ازاین‌رو، برای کارگشایی مردم باید سرعت کار را زیاد کنیم.

معاون امور تعاون وزیر بابیان اینکه طرح روستا تعاون برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است، افزود: با تصویب مجلس میزان یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال تخصیص پیدا خواهد کرد که به همین میزان معادل ریالی آن از طریق چهار بانک عامل حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ حدود ۶ درصد تامین می شود و این نرخ در برخی مناطق مرزی و روستاهای محروم پایین‌تر نیز خواهد بود.

وی با اعلام اینکه یکی از راهکارهای مناسبی که می‌تواند موجب تقویت ایجاد اشتغال شود، تشکیل تعاونی‌هاست، گفت: اعتقاد ما بر این است که برای عدم پراکندگی و کم بازده شدن بهترین راهکار این است که از میان کشاورزان، دامداران، زنان و مردان روستایی تعاونی متناسب با ظرفیتان روستا ایجاد شود.

کلانتری بابیان اینکه در مرحله اول در هزار روستا، هزار تعاونی را ایجاد خواهد شد، گفت: این تعاونی‌ها بعضاً تعاونی‌هایی است که اکنون نیز حضور دارند که باید تقویت شوند و بخشی نیز تعاونی‌هایی است که متناسب با شرایط روستا تأسیس خواهد شد.

معاون وزیر تعاون بابیان اینکه مقرر بود تا بخش دولتی کوچک شود اما متأسفانه در چنبره ناکارآمد مدیریت دولتی گرفتار شد، افزود: در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی‌شده دولت برخی وظایف خود را در شهرستان‌ها به بخش تعاونی و خصوصی واگذار کند که نیازمند کمک بانک است.

وی بابیان اینکه در برنامه ۴ و ۵ و سیاست اصل ۴۴ پیش‌بینی شد که سهم تعاون به ۲۵ درصد برسد، فاصله موجود را زیاد برشمرد و آن را ناشی از عدم انجام اقدامات لازم دانست و بر حمایت اقتصاد تعاونی و گروه‌های متوسط و کوچک در کشور تأکید کرد.

کلانتری با اشاره به طرح اشتغال روستایی و تصویب آن در مجلس، گفت: در هفته آینده این طرح در دولت نهایی خواهد شد وبر اساس آن تعاونی‌ها نقش فعالی می‌توانند داشته باشند./مهر

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.