.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادواره ۳۳ شهید نیروگاه شهید سلیمی در نکا برگزار می‌شود
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اینکه این نیروگاه بزرگ‌ترین نماد دفاع مقدس استان است، گفت: یادواره ۳۳ شهید نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار می‌شود.
به گزارش شمال نیوز،محسن نعمتی اظهار داشت: نیروگاه شهید سلیمی نکا یکی از نیروگاه‌های استراتژیک و مهم کشور و از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود که به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در تامین برق استان دارد.

وی افزود: نیروگاه شهید سلیمی در ارزیابی‌های سال 95 اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نکا در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به عنوان واحد فرهنگی نمونه شهرستان انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری فسیلی در کشور بوده که در سال 58 اولین واحد آن به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه دارای واحدهای مختلفی از جمله واحدهای بخار 440 مگاواتی است که توانست در کشور در این زمینه برتری خود را حفظ کند.

نعمتی افزود: 4 واحد 440 مگاوات جمعا  هزار و 760 مگاوات قدرت نصب شده تولید در بخش بخار داریم و در بخش سیکل ترکیبی با دو واحد گازی 137.6 مگاواتی، یک واحد بخاری160مگاواتی و دو واحد توربین انبساطی هرکدام به ظرفیت 9.4 مگاوات برق تولید می‌شود. قدرت کل تولید این نیروگاه در مجموع دو هزار و 214 مگاوات است.

وی تصریح کرد: در سه فصل از سال، کل برق تولیدی استان توسط این نیروگاه تامین می‌شود و حتی می‌توانیم بخشی از آن را به استان‌های مجاور صادر کنیم اما در تابستان به دلیل ورود مسافران و گردشگران و میزبانی مازندران و مصرف بیش از اندازه برق به ویژه در استفاده ازکولرهای گازی مصرف برق دو برابر شده و رکورد بیشترین مصرف نیز در ماه‌های تیر و مرداد امسال به میزان چهار هزار مگاوات ثبت شد.

نعمتی با اشاره به افزایش 8 تا 10 درصدی مصرف برق در سال  نسبت به سال گذشته، افزود: این میزان مصرف سالانه افزایش می‌یابد که با ایجاد تاسیسات نیروگاهی و مدیریت مصرف می‌توانیم انرژی را تامین و یا مصرف را کاهش دهیم.

وی با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب در مصرف انرژی گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه مانند آموزش فرزندان، آموزش دانش‌آموزان، آموزش زنان خانه‌‌دار و تاکید ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص به اندازه مصرف کردن برق، نقش مهمی در مصرف بهینه برق دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: درزمینه فعالیت‌های فرهنگی، دستورالعمل ابلاغی این فعالیت‌ها از وزارت نیرو سالیانه ابلاغ می‌شود. علاوه بر اجرای این امر، تشکیل شورای فرهنگی در نیروگاه متشکل از همه گروه‌هایی است که در زمینه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نعمتی افزود: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌توان به برگزاری مسابقات مختلفی مانند کتاب و کتابخوانی، نماز، احکام، خاطره نویسی نماز، نقاشی نماز و اهدای جوایز به همین مناسبت‌ها و قرعه‌کشی در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی و برگزاری دوره‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و دوره آموزش سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌های کارکنان نیروگاه ، بازدید خانواده‌ها از نیروگاه و محل کار همکاران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه نیروگاه نکا بزرگ‌ترین نماد دفاع مقدس در مازندران است خاطرنشان کرد: نیروگاه زمان جنگ تحمیلی 33 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که درهفته دفاع مقدس امسال یادواره شهدای نیروگاه و گرامی‌داشت یاد و خاطره 38 شهید مدافع حرم استان با سخنرانی سردار شریف معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور مسئولان کشوری ومدیران استانی برگزار می‌شود.

نعمتی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: نام‌نویسی بسیاری از کارکنان برای اعزام به سوریه به عنوان مدافع حرم، اعزام کارکنان در پیاده روی اربعین به کربلا جهت فرهنگسازی غنی فرهنگ عاشورا و دفاع از اسلام ، اعزام کارکنان به مناطق جنگی غرب و جنوب درقالب اردوی راهیان نور، اعزام کارکنان به مرقد حضرت امام راحل و کمک به اعزام سایردستگاه‌ها از دیگر فعالیت‌ها واقدامات فرهنگی نیروگاه شهید سلیمی نکا است./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.