.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل تعاون گلستان:
نرخ بیکاری در روستاهای گلستان بالای 20 درصد است
شمال نیوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: نرخ بیکاری در اکثر روستاهای استان گلستان بالای 20 درصد برآورد شده است.
نرخ بیکاری در روستاهای گلستان بالای 20 درصد است

شمال نیوز : سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: بیکاری فصلی و اشتغال ناقص از دلایل افزایش بیکاری در روستاهای استان گلستان است که باعث ایجاد مهاجرت از روستاها به شهرها و مسئله حاشیه‎نشینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت اقتصادی با نگاه به ظرفیت‎های بومی و محلی درنظر گرفته شود، تصریح کرد: طرح روستای بدون بیکار در کشور برای 100 روستا درنظر گرفته شد که سهم استان گلستان در ابتدا سه روستا بود که این عدد به 14 روستا افزایش پیدا کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص اهادف اجرای طرح روستای بدون بیکار گفت: یکی از اهداف این است که اکوسیستم، محیط زیست و مشارکت منطقه‎ای مورد توجه قرار بگیرد.

 

مازندرانی؛ توسعه درون‎زا را اولویتی مهم خواند و افزود: توانمدسازی بومی و محلی باید مدنظر مسوولان باشد هدف اصلی اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار است، شاید در استان مشاغل زیادی ایجاد می‎کنیم و تسهیلات زیادی نیز ارائه می‎شود اما متاسفانه این مشاغل پایدار نیست.

 

وی ابراز کرد: ایجاد اشتغال باید منجر به فقرزدایی در منطقه و روستا شود همچنین جلوی حاشیه‎نشینی را بگیرد در غیراینصورت کارایی لازم را نخواهد داشت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: افزایش مهارت، بکارگیری شیوه‎های نوین برای توانمندسازی، توجه به زیرساخت‎های اقتصادی و معیشت جامعه روستایی، توجه به توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی از اولویت‎های اساسی است.

 
مازندرانی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در روستاهای استان گفت: نرخ بیکاری در اکثر روستاهای استان گلستان بالای 20 درصد برآورد شده است.

 

وی مولفه اصلی طرح روستای بدون بیکار را تمرکز بر مزیت‎های منطقه‎ای برای ایجاد اشتغال، توانمندسازی جامعه هدف و رویکرد جلب مشارکت مردمی دانست و افزود: بسیاری از دستگاه‎های اجرایی در زمینه اشتغال فعال هستند که اکثر اینها به صورت جزیره‎ای است و باید هدفمند شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه شناسایی فعالان اقتصادی پیشرو باید انجام شود، ابراز کرد: کسانی که دارای ایده و طرح هستند باید به آنها اطلاع‎رسانی کرد و از ظرفیت آنها استفاده بهینه کنیم.

 

مازندرانی با اشاره به اینکه طرح روستای بدون بیکار در 14 روستای گلستان اجرا می‎شود، گفت: تمام تلاش ما این است ظرفیت‎ها و توانمندهایی که در روستاها وجود دارد احصاء و در راستای اشتغال پایدار گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه در راستای تحقق مطالبات مردم باید همفکری و همگرایی وجود داشته باشد از اشتغال به عنوان یک مطالبه عمومی یاد کرد و گفت: اشتغالزایی صرفا با شعار دادن محقق نمی‎شود بلکه مسوولان و متولیان باید در میدان اقدام و عمل آن را به منصه ظهور و بروز رسانده و عملیاتی کنند. / فارس

 22


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.