.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود نارنگی پیش رس به بازار مازندران
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همزمان با آغاز برداشت نارنگی پیش رس در پنج هزار هکتار از باغ های مرکبات مازندران این میوه پاییزی وارد بازار شد .

به گزارش شمال نیوز، محمد شکوهی متوسط تولید هر هکتار نارنگی زودرس را 23تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 120هزار تن نارنگی پیش رس در استان تولید شود .

وی وضعیت محصول مرکبات در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد : از 110 هزار هکتار باغ مرکبات استان، 25هزار هکتار نارنگی است که پنج هزار هکتار آن نارنگی های پیش رس است .

وی تصریح کرد: باغداران از چیدن نارنگی های غیر پیش رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است،خود داری کنند. در حال حاضر نارنگی زود رس در بازار استان مازندران 40تا 50هزار ریال در هر کیلو گرم عرضه می شود .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و باردهی مناسب انواع درختان مرکبات گفت که پیش بینی می شود تولید امسال مرکبات به 2میلیون و 500 هزار تن برسد .

وی افزود: از آنجاییکه در یک دهه گذشته بیشتر باغ های مرکبات مازندران بویژه با ارقام تامسون که قابلیت تازه خوری دارد، نوسازی و احیا شده و شاهد افزایش چشم گیر تولید پرتقال هستیم که نیاز به بازار جدید به ویژه صادرات است .

شکوهی گفت: البته مراکز تحقیقات کشاورزی مازندران باید ارقام جدید مرکبات که قابلیت آبگیری داشته باشد را معرفی کنند تا باغداران در اصلاح و نوسازی باغ ها از این ارقام نیز استفاده کنند .

منبع:ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.