.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعزام بیش از 1836 حجاج مازندران به سرزمین وحی
جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: تاکنون یک‌هزار و 836 حجاج مازندرانی در قالب 18 کاروان و 8 پرواز عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش شمال نیوز،مصطفی جعفری امروز اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و 836 حجاج مازندرانی در قالب 18 کاروان و 8 پرواز عازم سرزمین وحی شدند.

وی بیان کرد: بقیه حجاج طی پنج پرواز از فرودگاه دشت‌ناز ساری و تا روز شنبه چهارم شهریور ماه امسال به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه امسال ۳هزار و ۳۳۵ زائر مازندرانی در قالب ۲۴ با ۱۳ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی که همگی مدینه بعد هستند، به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند، تصریح کرد: زائران ابتدا وارد مکه مکرمه شده و پس از انجام اعمال مناسک حج تمتع راهی مدینه منوره و زیارت مرقد نورانی نبی اکرم اسلام، ائمه مظلوم بقیع و قبرگمشده حضرت زهرا(س) مشرف می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه 53 درصد از حجاج مازندران را بانوان و 47 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: امسال بحث افزایش 20 درصدی تعداد حجاج را برای تمامی کشورها و از جمله ایران شاهد بودیم.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن سن حجاج و گرمای هوا در عربستان لازم است زائران به توصیه‌های پزشکان کاروان‌ها توجه کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران، از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران هواپیمای جمهوری اسلامی، اداره کل فرودگاه‌های مازندران، استانداری، تمامی دستگاه‌‌های امنیتی و انتظامی، سپاه پاسداران، دادستانی شهرستان میاندورود، جمعیت هلال‌احمر و بیمه ایران و سایر دستگاه‌ها با توجه به خدمات شبانه‌روزی تقدیر کرد.

جعفری با تأکید بر ضرورت توجه حجاج به توصیه مدیران کاروان‌ها، خاطرنشان کرد: حجاج در بحث تردد نیز به‌صورت گروهی تردد کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

سخنگوی حج و زیارت مازندران در پایان گفت: امسال مسن‌ترین حاجی مازندران اکبر مهدی‌نژاد کیاسر متولد سال 1308 و سن 88 و جوان‌ترین حاجی نیز سعید اسماعیل‌زاده درزی متولد سال 1371 با 25 سال سن  بوده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.3 seconds.