.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش جامعه روحانیت به تهدیدات احمدی نژاد
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: امنیت ملی از جمله مصالحی است که در آن نباید رقابت‌های سیاسی بین گروه‌ و احزاب کشور ایجاد شود.

تسنیم: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: امنیت ملی از جمله مصالحی است که در آن نباید رقابت‌های سیاسی بین گروه‌ و احزاب کشور ایجاد شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز (سه‌شنبه 31 مرداد) در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور، اظهار داشت: در عرصه انتشار خبر 2 نوع نگرش عدل خبری و فسخ خبری وجود دارد، بدین معنی که افرادی هستند که هر خبری را بدون توجه به منبع آن خلق می‌کنند، در صورتی که عادل کسی است که حق‌گرا باشد و به دنبال بیان آن چیزی هست که اتفاق افتاده نه آن چیز که از دیگران شنیده است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات در بحث انتشار اخبار از اخبار نادرست ایجاد می‌‌شود، امروز نیز با گسترش شبکه‌های مجازی این مشکلات رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است. در رابطه با بنده نیز خبر کذبی در برخی سایت‌ها منتشر شد که از قول بنده نوشته بودند که دوران آخوندکشی شروع شده که پس از بررسی دقیق متوجه شدیم شبکه‌های وابسته به منافقین این خبر کذب را منتشر کرده بودند، بنابراین جامعه تحصیل‌ کرده ما باید در این حوزه هوشیاری بالایی داشته باشد.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه مورد دومی که دانشجویان و تحصیل کردگان ما باید به آن توجه کنند، مسئله تحلیل خبرهای واصله است، گاهی اوقات تحلیل‌ها از سوی کسانی به ما می‌رسد که دارای نگاه‌های سیاسی خاصی بوده و تحلیل آنها صرفاً درست نیست، بنابراین دانشجویان ما باید ابزار تحلیل سیاسی را داشته باشند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خبرهای منتشر شده را باید ابتدا راستی آزمایی کرده و سپس با قدرت تحلیل به درستی خبر را ارزیابی کنیم، البته توانایی تحلیل خبر مهارتی است که برای کسب آن نیاز به مطالعه است.

وی گفت: نکته سوم توجه به موضع‌گیری سیاسی است که این مرحله پس از راستی‌آزمایی و تحلیل درست خبر مطرح می‌شود. موضع‌گیری‌ها گاهی سلبی بوده و گاهی ایجابی است و به طور کلی در 3 قلمرو تقسیم می‌شود.

مصباحی‌مقدم افزود: یکی از این قلمروها موضع‌گیری در برابر رقبای سیاسی است. این نوع موضع‌گیری در سطح احزاب و تشکل‌ها تقسیم‌بندی می‌شود که باید توجه داشت در موضع‌گیری در برابر رقبای سیاسی باید حق مطلب را در نظر گرفت و عدالت را در دستور کار قرار دهیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دومین قلمرو، موضع‌گیری در مورد مسائل ملی است که در این راه بحث‌ها فراتر از چارچوب‌های تشکلاتی و حزبی مطرح می‌شود، به طور مثال موقعیت ایران در منطقه، مسائل مربوط به رهبری، قانون اساسی و امنیت ملی از جمله مصالح ملی به شمار می‌آید که درباره آنها نباید رقابت‌های سیاسی بین گروه‌ها و سلایق مختلف سیاسی ایجاد شود و باید پایه و مبنای حرکت احزاب کشور فقط امنیت ملی باشد.

وی با بیان اینکه جوان انقلابی باید در چارچوب ویژگی‌های ذکر شده ضرورت‌های روز را در نظر داشته باشد، اظهار داشت: یکی از این ضرورت‌ها لزوم شناخت دشمن است. دشمن اصلی نظام اسلامی استکبارجهانی بوده که از قبل انقلاب این دشمنی را عیان کرده‌اند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: البته گروهی در دانشگاه‌ها قصد دارند این حقیقت را به گونه‌ای دیگر بیان کنند که این موضوع باعث غفلت از حقایق می‌شود، به طور مثال در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما گروهی می‌گفتند اوباما یعنی اینکه "او با ماست"، ولی در اواسط دوره ریاست‌جمهوری او مشخص شد که سیاست‌های آمریکا شامل نوعی فریب بوده تا نگذارند ایران به فن‌آوری‌های روز مانند فن‌آوری هسته‌ای دست پیدا کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اتفافات سال 88 تصریح کرد: شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه که در سال 88 توسط گروهی داده شد، شعار مخالفان ما نیست، بلکه شعار سلطنت‌طلب‌ها و منافقین است، بنابراین درست است که امثال آقای کروبی اقداماتی در مخالفت و اعتراض با نظام دادند، اما کسانی که شعارهای علیه حاکمیت نظام می‌دهند منافقین هستند.

وی ادامه داد: بنده در جلسه‌ای که با آقای کروبی قبل از مطرح شدن موضوع حصر داشتم، به او گفتم کسانی که امروز در خیابان‌ها در حال آشوب و تخریب هستند طرفداران شما نیستند که خود آقای کروبی نیز سخنان مرا تایید کرد، اما نمی‌دانم چه شد که نتوانست از اقدامات خود ابراز پشیمانی کند و با ادامه راه غلط گذشته پس از چند ماه دچار حصر خانگی شد.

مصباحی‌‌مقدم گفت: دومین اصل و ضرورت، ضرورت شناخت مصالح کوتاه‌مدت و بلندمدت است که نمونه مصالح کوتاه‌مدت انتخابات و نمونه مصالح بلندمدت مسئله امنیت است، امنیت امروز ما نتیجه رعایت مصالح ملی بوده و اقدامات ارزشمند رهبری بر راهبرد تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان ضرورت سومی که جوانان باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: نکته سوم ضرورت نگاه به جایگاه ایران در جهان ومنطقه است، یک روزی بود که دولت و ارتش ایران جزو گروه سنتو و حافظ منافع غرب و شوروی در منطقه بود و از نظر بنیه نظامی ارتشی ضعیف از لحاظ نظامی داشت، اما امروز قدرت نظامی ما در حدی است که کشورهای منطقه برای بالا بردن امنیت کشورشان از ما طلب حمایت می‌کنند و باید با کشور ما هماهنگ باشند. امروز به جایگاهی رسیدیم که اسرائیل با قدرت لجستیکی عظیمی که دارد خواب تجاوز به کشور ما را هم نمی‌تواند ببیند.

وی با اشاره به نشست‌خبری 2 هفته پیش خود و اظهاراتی که در رابطه با احمدی‌نژاد در نشست‌خبری مطرح شد، تصریح کرد: بنده هیچ‌گاه و در هیچ مصاحبه‌ای نگفتم که احمدی‌نژاد تخلفی نداشته و قبل از نشست‌خبری 2 هفته پیش سعی داشتم در مورد آقای احمدی‌نژاد اظهارنظری نکنم، اما در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز دوستان نسبت به سخنان احمدی‌نژاد در خوزستان و پس از آن سخنانی مبنی بر تهدید به افشاگری از سوی او به من ابلاغ کردند که درباره این اظهارات به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز موضع رسمی این جامعه را بیان کنم.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: بنده سعی کردم تخلفات از قانون دولت احمدی‌نژاد را بیان کنم، به ویژه تمرد او از قانون‌های تصویبی مجلس از جمله اجرای ناقص قانون پنجم توسعه که زحمات زیادی برای نگارش آن انجام شده بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان در رابطه با شائبه حمایت جامعه روحانیت مبارز از توافق‌نامه برجام اظهار داشت: بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان می‌کنم که هیچ‌گونه حمایتی از سوی این جامعه در بحث برجام انجام نشده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 شهريور 1396
مرد حسابی این چه خبری هستش اقای مصباحی مقدم اصلا چه کاره هستش

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.