.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخطار به معادن و کارگاه‌های ناایمن در مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به معادن و کارگاه‌های ناایمن در استان اخطار داد و گفت: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاه‌های پرخطر ابلاغ می‌شود و کارفرما موظف به رفع نواقص است

به گزارش شمال نیوز، کامران اصغری پیش از ظهر امروز در بازدید از معدن زغالسنگ سنام واقع در کیاسر روستای سنام اظهار کرد: در سال‌های اخیر بازدید از معادن با هدف بررسی وضعیت ایمنی شدت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 30 بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغالسنگ صورت گرفته است و تعداد 6 مورد بازدید مشترک با همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای اجرای طرح بازرسی‌های هدفمند از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران را ضروری دانست و افزود: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاه‌های پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده اند.

این مسؤول ادامه داد: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاه‌های پرخطر ابلاغ می‌شود و کارفرما موظف به رفع نواقص است و در غیر این‌صورت طبق ماده 105 قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمب کارگاه‌های نا ایمن خواهد کرد همان طوری که در سال جاری دو معدن در سوادکوه و نور طبق این ماده قانونی پلمب شده‌اند.

اصغری با اشاره به حادثه در معدن پرتو جوربند واقع در منطقه لاویج شهرستان نور تصریح کرد: در تماس‌های مکرر بازرس کار شهرستان نور با بهره‌بردار معدن اعلام شده بود که معدن غیر فعال است در حالی که بنابر شواهد به صورت شبانه و با استفاده از اتباع غیرمجاز و پیمانکار فاقد صلاحیت و رعایت نکردن موازین ایمنی در حال کار بوده است که شاهد حادثه بوده‌ایم و دو تن از اتباع افغانی فوت و مصدوم شده‌اند.

وی ادامه داد: این معدن نیز با نظر بازرس کار و دستور مقام قضایی طبق ماده 105 قانون کار از ادامه فعالیت تا رفع نواقص ایمنی منع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: ظرفیت بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

اصغری در پایان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه روابط کار این اداره کل انجام شده و در حال انجام است که با این اقدامات هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان بوده و هستیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.