.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایندگان مازنی کجا هستند ؟
تفاهم نامه نمایندگان گیلانی با وزیر یک روز قبل از رای گیری+سند و یک نکته
شمال نیوز : نمایندگان استان مازندران نیز می توانستند در استانه رای اعتماد به وزرا با برگزاری نشست های فشرده سهم استان را بصورت متمرکز از وزرای پیشنهادی مطالبه نمایند و اگر چنین کرده اند اسناد آن را بصورت شفاف نظیر آنچه گیلانی ها صورت داده اند منتشر کنند .....

شمال نیوز : مجمع نمایندگان استان گیلان، روز شنبه 28 مردادماه و یک روز قبل از رأی‌گیری کابینه دولت دوازدهم و تعیین وزیر نفت با گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه توافقنامه‌‌‌ای امضا می‌کنند که مطالبات مردم استان در آن دیده شده است .
 
با تحسین نمایندگان گیلانی از این اقدام شایسته که بدون تردید منافع مردم گیلان در آن نهفته است ، به این نکته اشاره می شود که نقش نمایندگان در لابی با وزرا برای دریافت اعتبارات ملی در حوزه انتخابیه نیازمند عزم استانی و همگرایی داشته و اقداماتی مشابه می تواند شرایط را برای رفع ناهمواری های موجود در استان ها فراهم نماید .
 
شرط رای اعتماد به زنگنه منوط قول‌ها و توافقنامه بود/ نمایندگان دغدغه حوزه انتخابیه خود را دارند

محمدحسن قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در گفتگویی در خصوص این توافقنامه با وزیر پیشنهادی یک روز قبل از رأی‌گیری به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به اجماع نمایندگان استان و مطالبات؛ نشستی با آقای زنگنه برگزار و مطالبات خود به او اعلام کردیم و شرط همراهی نمایندگان استان گیلان هم در موضوع رأی اعتماد به زنگنه منوط به همین موضوع بوده است.
 
وی با مثبت دانستن برگزاری جلسه روز قبل از رأی اعتماد، افزود: موضوعی که برای نمایندگان استان اهمیت داشت، بحث سایت نفتی خزر بود که در دولت دهم کلنگ آن زده شد و انتظاراتی برای مردم به وجود آمده بود زیرا قول ایجاد 100 هزار شغل هم داده بودند اما به هر دلیلی این امر تحقق پیدا نکرد؛ آقای زنگنه با شفاف‌سازی اعلام کرد در خزر توان استخراج نفت از عمق 2 هزار متری دریا را نداریم و قطعاً در آنجا نفت وجود دارد که استخراج آن بسیار پرهزینه است و تنها راه ورود شرکت‌های بزرگ چندملیتی است.
 
نماینده حوزه آستانه‌اشرفیه ادامه داد: با توجه به فضایی که اکنون ایجادشده و توتال به ایران آمد و قرارداد پارس جنوبی را امضا کرد؛ درخواست نمایندگان استان گیلان این بود که با توجه قولی که قبلاً داده شد و وضعیت کنونی، تلاش را برای آوردن شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای استخراج نفت خزر را داشته باشیم.
 
قربانی موضوع دیگر را احداث پتروشیمی در گیلان عنوان و بیان کرد: سرانه درآمد مردم گیلان از متوسط کشوری کمتری است و کشاورزی این استان فعال است و باید رشد اقتصادی منطقه را مدنظر داشته باشیم و اگر بتوان موضوع پتروشیمی را در گیلان عملیاتی کرد، همین اقدام می‌تواند معادل کل اقتصاد، حوزه کشاورزی استان، درآمدزایی داشته باشد که آقای زنگنه قول داد احداث پتروشیمی را به‌صورت فاینانس پیگیری کند، زیرا در این موضوع سرمایه‌گذار هم وجود دارد که مدیران استانی باید برای تحقق آن کمک کنند.
 
به گفته وی؛ موضوع سوم که در توافق‌نامه آمده است، بحث برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی است که با توجه به بند ق بودجه سال 96 وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی مکلف به اجرای آن هستند و آقای زنگنه تعهد دادند این اقدام انجام دهند و باقی‌مانده چاه‌های استان را برق‌دار کنند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به خط لوله انتقال گاز، گفت: موضوع چهارم که موردنظر نمایندگان استان بود، تغییر و تبدیل خط انتقال لوله گاز از رشت، صومعه‌سرا، تالش و آستارا است که با توجه به توسعه منطقه نیاز تغییر به کلاس 40 را دارد و آقای زنگنه تعهد دادند که تا پایان سال 97 این اقدام را برای استان گیلان انجام دهند.
 
قربانی در مورد این سؤال که آیا رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی منوط به این توافقنامه بود و این نوعی امتیاز گیری است، پاسخ داد: در پای این سند امضا وزیر وجود دارد و فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از مجمع نمایندگان استان‌ها کشور به این صراحت و قاطعیت امضا وزیر  را در پای تفاهم‌نامه ای داشته باشند و این پیمان اولین بحثی بوده که ما در این زمینه داشتیم.
 
وی در خصوص اینکه آیا این نوع امتیاز گیری در مجمع نمایندگان دیگر استان و یا خود نمایندگان هم اجرا می‌شود، بیان کرد: نمایندگان دغدغه توسعه منطقه و استان خود را دارند و قطعاً استان‌های دیگر هم‌چنین مطالباتی و اقداماتی دارند، مثلاً خوزستان و یا کردستان مطالبات خاص خود رادارند؛ قطعاً نمایندگان برای اینکه تضمینی از وزرا و دولت برای تسریع در رفع مشکلات استان و حوزه انتخابیه خود بگیرند، اقدام کرده و قطعاً چنین نگاهی وجود دارد.

نکته : آنچه مسلم است و تجربه نشان داده اینکه نمایندکان مازندران ، متاسفانه همگرایی لازم را نداشته و به همین دلیل است که منطقه ازاد تجاری در استان مازندران شکل نگرفته و تفرق نمایندگان سبب تعلل مدیران ارشد کشور نیز گردیده است .

نمایندگان استان مازندران نیز می توانستند در استانه رای اعتماد به وزرا با برگزاری نشست های فشرده سهم استان را بصورت متمرکز از وزرای پیشنهادی مطالبه نمایند و اگر چنین کرده اند اسناد آن را بصورت شفاف نظیر آنچه گیلانی ها صورت داده اند منتشر کنند .

به نظر می رسد انسجام لازم در مجمع نمایندگان مازندران وجود ندارد و از اساس بنا بر اقدامات جزیره ای برای حوزه انتخابیه خود ( که البته آن هم چشم گیر نیست ) بوده است و اساسا مجمع نمایندگان استان تا کنون اقدامات موثری نداشته است .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کوروش 31 مرداد 1396
نمایندگان مازندران در کدام کار همگرایی داشتند که در انتخاب وزرا با هم همگرایی نداشتند.برایشان منافع شخصی مهمتر از همگرایی جمعی جهت اخذ منافع عمومی از وزرا است .
در همه جای ایران ما مازندرانی ها رو تخریب چی و زیرپا خالی کن میبینن.البته حق هم دارند.ما فقط ایراد میگیریم و خودمان را استاد هر کاری میدانیم ولی در عمل هیچ کاری نمیکنیم.به امید پیشرفت میهن عزیزم ایران
نا شناس 31 مرداد 1396
یه پتروشیمی پنج شیش میلیارد یورو قیمتشه کل گیلان اینقدر نداره پتروشیمی کفه اش از گیلان سنگین تره
محمدی 31 مرداد 1396
نمایندگان مازندران؟ شما چه انتظاری دارید، اصلا ببینید این آقایون موقع رای گیری تو مجلس بودن بعد این موارد بگید
کوروش 31 مرداد 1396
نمایندگان مازندران در کدام کار همگرایی داشتند که در انتخاب وزرا با هم همگرایی نداشتند.برایشان منافع شخصی مهمتر از همگرایی جمعی جهت اخذ منافع عمومی از وزرا است .
در همه جای ایران ما مازندرانی ها رو تخریب چی و زیرپا خالی کن میبینن.البته حق هم دارند.ما فقط ایراد میگیریم و خودمان را استاد هر کاری میدانیم ولی در عمل هیچ کاری نمیکنیم.به امید پیشرفت میهن عزیزم ایران.
شمال نیوز لطفا درج کن

نا شناس 31 مرداد 1396
نمایندگان مازندران به فکر 4 سال بعدی حود هستند لابی آنان امتیازات شخصی است
نا شناس 31 مرداد 1396
آیا مازندرانی ها به جز چاپلوسی کار دیگری هم بلدند.
بهمنی 31 مرداد 1396
سلام
متاسفانه مازندران یک وزیر در کابینه یازدهم بنام دکتر صالحی امیری داشت ان هم نمایندگان مازندران نتوانستن حفظ کنند چه بماند با وزیرا دیگر برای پیشرفت مازنران کاری انجام دهند اینان فقط شعا می دهند چرا مانند نما یندگان اذربایجان در مورد نبود یک مازندرانی اعتراض نکردن
مهندس علی 31 مرداد 1396
این قسمت آخر را خوب آمدید . واقعاٌ ما مازندرانی ها اکثر اوقات در منفی بافی و منفی کاری با هم رقابت می کنیم و گوی سبقت را از یکدیگر می ربائیم ولی برای خدمت به تهرانی ها آماده هر کاری هستیم و در تشویق و همکاری و همیاری یکدیگر برای انجام کارهای مثبت بسیار ضعیف عمل می کنیم .
سوادکوهی 31 مرداد 1396
یه عده از نماینده های ما که فقط میگن می خوایم جدا بشیم یه عده دیگه میگن نه اگه این جوری بشه فلان میشه،یکی نیست بگه وقتی اتحاد ندارید از این سمت خراسان شمالی و از اون سمت تا اردبیل زیر نظر ساری,چه اتفاقی می خواد میفته؟آقایون نماینده یک بار متحد بشید شاید خوشتون اومد و یه کاری هم برای مازندران کردید.
احمد 31 مرداد 1396
نماینده های ما برای بعد از دوره نمایندگی مجلس دنبال کار می گردن فعلا وقت ندارن.شما هم دخالت نکن
همشهریi 30 مرداد 1396
مگه مازندران در مجلس نماینده هم داره
بهمنی 31 مرداد 1396
هر خبری که خوش تان بیاید درج می کنید وهر خبری خوش تان نیاید درج نمی کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.776 seconds.