.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شروع خوب

شمال نیوز: روز گذشته مراسم رسمی تحلیف آقای روحانی ریاست جمهوری دوره دوازدهم انجام شد. رئیس جمهور در برابر ملت ایران سوگند یاد می‌کند پاسدار قانون اساسی باشد. از مرزهای استقلال کشور دفاع کند؛ همچون امینی پارسا و فداکار.

روحانی و کابینه وی اگرچه خوشبینانه پای برجام ایستاده‌اند و به طرف اصلی مذاکرات اعتماد کردند؛ امروز دیگر نه می‌توانند بعد از چهار سال همه بدی‌ها را به حساب دولت قبل بنویسند که دولت قبل کسی نیست جزدولت اول روحانی و نه می‌توانند ادعا کنند که دولت قبلی نه دیپلماسی بلد بود و نه دنیا را می‌شناخت که باز اگر چنین بگویند، به خودشان بازگشت خواهد کرد. آِقای روحانی راه و منشی متفاوت باید در پیش گیرد؛ چرا که نه باید نگران رأی مردم بود و نه مصلحت‌سنجی‌های بی مورد او را از تأمین حقوق مردم باز خواهد داشت. روحانی راهی سخت در پیش دارد. سخت به اندازه وعده‌های داده شده و سخت‌تر به خاطره سوگندی که یاد کرده است.

قطعاً این دو بهترین ابزار سنجش موفقیت وی خواهد بود. روحانی باید نشان دهد به قانون احترام می‌گذارد حتی اگر آن را قبول نداشته باشد. او باید برنامه ششم توسعه کشور را اجرا کند اگر چه قبلاً برای مخالفت با آن نامه‌ها نوشته باشد. او باید برای درک مشکلات واقعی مردم به میان مردم برود. از نزدیک درد مردم را لمس کند. نسخه‌های عملی بپیچد و از میانبرهای قانونی استفاده کند. او باید اجازه بدهد تا منتقدان مطالبات‌شان را مطرح کنند و از یادآوری وعده‌ها و خلف وعده‌ها عصبانی نشود.

او باید بداند همان قدر که برای جذب نیروهای فاصله دار با نظام تواناست، می‌تواند در جذب نیروهای انقلابی و فداکار نیز موفق باشد. بد عهدی‌ها و دشمنی‌های آمریکا باید زبان انقلابی روحانی را تیزتر کند. قطعاً این همان سلاحی است که مانع پیشروی متجاوزان به حقوق ملت ایران خواهد شد. با ترامپ و امثال او باید با زبان قدرت و اقتدار سخن گفت. اگر برجام نتوانست کام ملت را آنچنان که وعده داده شده بود شیرین کند، با کار و تلاش و تکیه بر توانمندی‌های داخل، حلاوت رفع فقر و فساد و تبعیض را به مردم بچشاند. امیدواریم رونمایی از کابینه‌ای کارآمد، با انگیزه و پر نشاط اولین هدیه رئیس جمهور منتخب مردم ایران به آنان باشد.
کابینه‌ای که«نه» به سهم خواهی ها بوده و مایه امید مردم باشد.
****
سخنان آقای روحانی در مراسم تحلیف را می‌توان شروعی امیدوار کننده دانست. چه آنجا که صریحاً می‌گوید: صلح ما به سلاح ما متکی است و از اقتدار نیروهای نظامی ایران دفاع می‌کند و چه آنجایی که پاسخی شایسته به تهدید کنندگان برجام در کاخ سفید می‌دهد و اعلام می‌دارد: آنان که می‌خواهند برجام را پاره کنند، طومار عمر سیاسی خود را
پاره می‌کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.182 seconds.