.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پزشکان عمومی از بحران هویتی رنج می‌برند

زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از کتاب ترجمه فارسی طب عمومی مورتاگ در نهمین گردهمایی علمی فصلی انجمن پزشکان عمومی برگزار شد، گفت: بسیاری از دستاوردهای حوزه سلامت بدون همت و تلاش پزشکان عمومی مؤثر نبود، پس باید قدر این عزیزان را بدانیم و جایگاه متفاوتی برای آنها قائل شویم.

وی افزود: اکنون پزشکان عمومی از بحران هویتی رنج می‌برند و نیاز به بازبینی به‌هنگام در جایابی نوین دارند و هرگونه غفلت از چنین استراتژی ما را دچار خسران خواهد کرد.

زالی ادامه داد: امروز پزشکان عمومی خواستار جایگاه متفاوتی در نظام سلامت هستند و ما باید قبل از اینکه به این موضوع به عنوان یک مقوله صنفی نگاه کنیم، باید آن را به عنوان رفع عیوب نظام سلامت بنگریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جمعیت پزشکان عمومی متکثر هستند و ظرفیت بالقوه‌ای دارند که نیاز به تغییر پارادایم نوین است. در چند سال اخیری که بنده با این پزشکان عنف حرفه‌ای داشته‌ام، دیدم که این پزشکان با روشی منطقی و با روشن نگه داشتن رگه‌های صنفی به صورت کاملاً منطقی مطالبات خود را پیگیری کردند.

وی گفت: ما به تدریج دستاوردهای حرفه‌ای را برای این عزیزان در آینده شاهد خواهیم بود. هم‌اکنون زیرساخت‌گذاری در حال شکل‌گیری است. تشکیل شورای راهبردی پزشکان عمومی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

زالی اضافه کرد: پزشکان عمومی باید به خودباوری برسند، آینده نظام سلامت به سمتی در حرکت است که پزشکان عمومی بیش از گذشته جایگاه خود را به دست آورند.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: وقتی کتاب طب عمومی مورتاگ مطالعه می‌کنید یک همگرایی حرفه‌ای را شاهد خواهید بود. ما نیازمند رفرنسی بودیم تا جایگاهی برای پزشکان عمومی پیدا کنیم. در ترجمه این کتاب رعایت اصول اخلاقی دقت شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.