.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایان تلخ نوزاد ۸ ماهه؛
بنیتا قربانی دیگر/ کودک 8 ماهه درون خودرو، گرسنه و تشنه کنار خیابان جان داد
تمام امید مادر، پدر، مردم و پلیس برای یافتن بنیتای هشت ماهه ناتمام ماند؛‌ امروز اخبار رسانه‌ها پایان زندگی بنیتا را تیتر اول کردند؛ جسد کودک ۸ ماهه پیدا شد و تمام امیدها را به یأس تبدیل کرد.

دختر ۸ ماهه در تهران، این دختربچه که بنیتا نام داشت، در روز ۲۹ تیر ۹۶ در حالی که در داخل خودروی پراید پدرش بود ربوده شد و بامداد امروز جشد این کودک که به دلیل گرما، جان به جان آفرین داد، این در حالی بود که متهم این پرونده قبلا دستگیر شده و یک ماه پیش با قید ضمانت آزاد شده است.

دیروز آتنا، یوسف؛ امروز بنیتا و فردا نام‌هایی دیگر؛ کودکانی هستند که این روزها نامشان به دلیل کودک ربایی بسیار بر سر زبان ها تکرار می شود. این کودکان اگرچه از بد روزگار طمعه کودک ربایی و قربانی شده‌اند.

به گزارش شمال نیوز؛ عقربه ها ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح پنج شنبه ۲۹ تیرماه سال جاری را نشان می داد که پدر جوانی همراه دختر ۸ ماهه اش به نام بنیتا سوار بر خودروی پراید از داخل پارکینگ خانه شان در منطقه مشیریه خارج شدند. پدر دخترکوچولو در حالیکه خودروی روشن بود، پس از خارج شدن برای بستن در پارکینگ خانه از آن پیاده شد و هنوز لحظاتی نگذشته بود که مرد جوانی برای سرقت خودروی پراید وارد عمل شد.

سارق جوان به سرعت پشت فرمان خودروی پراید نشست و پس از حرکت به صورت دنده عقب وقتی وارد خیابان شد شروع به حرکت به سمت جلو کرد. پدر بنیتا کوچولو که با دیدن این صحنه شوکه شده بود خود را به جلوی خودرویش انداخت و سعی داشت مانع سرقت خودرو و ربوده شدن کودک ۸ ماهه اش شود، اما بی فایده بود و سارق جوان به سرعت پا به فرار گذاشت و پدر دختربچه روی زمین افتاد.

خیلی زود ماجرای کودک ربایی و سرقت خودرو به ماموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه مخابره شد و پس از تحقیقات ابتدایی و ثبت شماره پلاک خودروی سرقتی در سامانه سراسری پلیس ماجرای کودک ربایی به بازپرس آرش سیفی در شعبه چهارم دادسرای امورجنایی تهران مخابره شد.

تمام امید مادر، پدر، مردم و پلیس برای یافتن بنیتای هشت ماهه ناتمام ماند؛‌ امروز اخبار رسانه‌ها پایان زندگی بنیتا را تیتر اول کردند؛ جسد کودک ۸ ماهه پیدا شد و تمام امیدها را به یأس تبدیل کرد.

بنا به این گزارش، با دستور بازپرس آرش سیفی تیمی از ماموران اداره ۱۱ پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این کودک ربایی وارد عمل شدند، اما تلاش برای پیدا کردن خودرو و این نوزاد هشت ماهه به جایی نرسید و متأسفانه جسد بنیتای ۸ ماهه، در حالی کشف شد که این کودک روزها در پس از چند روز در دروزن خودرویی که با آن ربوده شده بود در کنار خیابان مانده بود و بامداد امروز در شرق پایتخت کشف شد که در این ماجرای تلخ، ماموران پلیس دو سارقه خودرو و رباینده این کودک را نیز دستگیر کردند.


  تصویر جسد بنیتای گمشده پیدا شد +عکس

 
نحوی دستگیری و کشف جسد دختر 8ماهه
پلیس اعلام کرد: پس از اعلام گزارش سرقت خودرو و آدم ربایی، بلافاصله یک تیم از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دستگیری سارق یا سارقین و یافتن کودک ربوده شده را در دستور کار خود قرار دادند.
علیرغم نبود هیچ گونه سرنخ و اثری از مجرم یا مجرمین، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند دو نفر را شناسایی که نفر اول در محل سکونت خود واقع در شهرستان پاکدشت دستگیر و در اظهارات خود به سرقت خودرو و ربایش کودک توسط یکی از دوستانش اعتراف و اعلام کرد در همان ساعات اولیه پس از سرقت وی به همراه همدستش خودرو و کودک را به شهرستان پاکدشت منتقل کرده و سپس از همدیگر جدا شدند.  
تصاویر اختصاصی از عاملان ربودن بنیتا/ عکس های دیده نشده دختر 8 ماهه

  بلافاصله مامورین به محل اختفای سارق اصلی مراجعه و وی را دستگیر کردند.این فرد که دارای سوابق متعدد کیفری است و به تازگی از زندان آزادشده است در اعترافات اولیه اعلام کرد که ساعاتی پس از سرقت و انتقال خودرو به خارج از تهران، خودرو و نوزاد هشت ماهه را در یکی از خیابان های شهرستان پاکدشت رها کرده و در حال حاضر هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت کودک ربوده شده ندارد.

سرانجام کارآگاهان به نشانی اعلامی مراجعه و متاسفانه با پیکر بی جان کودک ربوده شده مواجه شدند. پلیس در پایان باتوجه به تلاشهای صورت گرفته برای کشف این جنایت و ضمن ابراز همدردی با خانواده این کودک از والدین خواست در نگهداری از فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد وقوع اینگونه فجایع نباشیم.
  مرگ دختر 8 ماهه به علت گرما و گرسنگی یک منبع آگاه در گفت و گو با میزان، در مورد نحوه شناسایی عامل ربودن دختر 8 ماهه و دستگیری او و همدستش گفت: پس از اعلام موضوع به پلیس و در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه ای  لوازم داخل خودرو شدند. همچنین مشخص شد که یکی از این دو سارق به تازگی از زندان آزاد شده است. 
  تصاویر اختصاصی از عاملان ربودن بنیتا/ عکس های دیده نشده دختر 8 ماهه   وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که دوستش مرتکب سرقت شده و او نقشی در سرقت نداشته است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود. 

این منبع آگاه تاکید کرد :سارق در بازجویی ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان های پاکدشت آورده و پس از بالا کشیدن شیشه ها آن را رها کرده است. 

وی افزود: ماموران بلافاصله به محل رها کردن خودرو در محله ای خلوت رفته و مشاهده کردند خودرو زیر آفتاب شدید قرار دارد. شدت گرما به حدی بود که جسد کودک 8 ماهه دچار جمود نعشی شده بود. 

به گفته این منبع آگاه با توجه به شرایط محل قرار گیری خودرو و بالا بودن شیشه های خودرو به احتمال زیاد دختر 8 ماهه به علت گرما و گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده است. در حال حاضر با دستور قضایی جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است. 

وی تاکید کرد: قاتل مدعی است وقتی خودرو را رها کرده است، هنوز بنیتا زنده بود.


حال مادر بنیتا پس از شنیدن خبر فوت فرزندش 
اما حال خانواده بنیتا کودک معصومی که قربانی این سرقت شد بسیار نامساعد است. تصویری از مادر بنیتا پس از شنیدن فوت کودکش در فضای مجازی منتشر شده است که در زیر مشاهده می کنید.

حال مادر بنیتا پس از شنیدن خبر فوتش + عکس


سهم والدین در ماجرا
یک منبع در پلیس آگاهی تهران در گفت وگو با جام جم آنلاین سهم بی توجهی والدین را در وقوع چنین اتفاقاتی ناچیز ندانست و گفت: والدین هیچگاه در مورد حفاظت از کودکان خود جانب احتیاط را فراموش نکنند. فراموش نکنیم در اغلب اتفاقات ناخوشایندی که برای کودکان رخ می دهد بی توجهی و سهل انگاری خانواده مشاهده می شود.

وی به ماجرای بنیتای 8 ماهه اشاره کرد و افزود:اگر پدر این کودک 8 ماهه کمی مراقبت و حساسیت از خود نشان می داد شاید الان دخترش درکنار او بود. درواقع بنیتا قربانی یک بی احتیاطی شد. سارق به قصد سرقت خودرو،کودک 8ماهه را نیز با خود برد.

تصاویر اختصاصی از عاملان ربودن بنیتا/ عکس های دیده نشده دختر 8 ماهه   وی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم که چنانچه قصد خروج از ماشین خود حتی برای چند لحظه دارید حتما ماشین را خاموش و درها را قفل کنید هیچگاه ماشین را روشن رها نکنید خصوصا زمانیکه فرزند شما در ماشین باشد.

این منبع مطلع در آگاهی تهران، همچنین از اینکه برخی والدین فرزند خردسالشان را برای دقایقی در ماشین تنها می گذارند انتقاد کرد و گفت: حتی در صورت قفل و خاموش بودن ماشین نیز باید از این کار خودداری کرد.

کارشناسان حوزه امنیت اجتماعی، بارها به رفت وآمدهای کودکان به تنهایی در معابر و کوچه ها هشدار داده و اعلام کرده بودند که هیچگاه کودکانتان را به تنهایی در کوچه رها نکنید، چون اغلب کودک ربایی ها زمانی رخ می دهد که کودک تنها در کوچه بازی می کند.گم شدن یوسف پسر یچه خردسال نمونه ای از این بی توچهی هاست.

آویختن طلا و جواھرات به کودکان در کوچه وخیابان ،دادن اسباب بازی ھای گرانقیمت و یا موبایل به کودکان ،عدم آگاھی کودکان در باره ی مراقبت از خود و دوری کردن از افراد ناشناس از جمله نکاتی است که پلیس آگاهی به عنوان دلایل کودک ربایی اعلام می کنند.

از این رو پلیس آگاهی همواره تاکید دارد با آویختن زیورالات با ارزش به کودکان آنھا را به خطر نیاندازید ،اسباب بازی ھای گرانقیمت بچه ھا را تنھا در جاھای مطمئن به آنھا بدھید ،از دادن موبایل به کودکان در مواقع غیر ضروری بپرھیزید ،اعتماد نکردن به غریبه ھا حتی کودکان ، از آموزش ھای مھمی است که باید به بچه ھا آموخت ،از فرستادن کودکان کم سن خود برای خرید بپرھیزید ،آدرس دقیق خود را نوشته و ھمواره در جیب کودک خود بگذارید.

پس از سرقت نیز ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید ،سپس به سرعت با پلیس ١١٠ تماس گرفته و به جای رفتن به کلانتری در محل سرقت منتظر پلیس ١١٠ بمانید ،ھر چه درباره ی سرقت می دانید ، تماما در اختیار مامورین قرار دھید.

اولین فیلم منتشر شده از لحظه ربوده شدن بنیتای 8 ماهه
در زیر می توانید ویدئویی از لحظه ای که دزد جوان از روشن بودن پراید استفاده کرد و دختربچه ای 8 ماهه که در آن بود را ربود ، مشاهده نمایید.

     

واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه
در همین راستا جمعی از چهره های مشهور با انتشار پست هایی جداگانه نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

 واکنش چهره ها به خبر ربوده شده بنیتا
 واکنش چهره ها به خبر ربوده شده بنیتا
واکنش چهره ها به خبر ربوده شده بنیتا
واکنش چهره ها به خبر ربوده شده بنیتا
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه +تصاویر
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.803 seconds.