.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت نباید به قراردادهای 85 درصدی تن بدهد/ سود 17 درصدی سرمایه‌گذاری در ایران بی‌نظیر است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: متاسفانه هشت قرارداد پتروشیمی به طرف خارجی اجازه می‌دهد که 85 درصد از قطعات و مواد اولیه را از خارج وارد کشور کند.

به گزارش شمال نیوز،سیدمجتبی رضویبا بیان اینکه دولت بدهی قابل توجهی دارد، اظهار کرد: بانک‌ها از لحاظ سرمایه وضعیت مناسبی ندارند و کشور دارای تمکن مالی نیست، به همین خاطر توجه به سمت جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌رود. 

وی به نحوه عقد قرارداد با طرف‌های خارجی اشاره کرد و افزود: وقتی با طرف خارجی قرارداد منعقد می‌شود، پروژه برای پیشرفت کار نیازمند مواد اولیه و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. 

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران ادامه داد: وقتی توان داخلی برای تامین امکانات موجود است نباید به طرف خارجی اجازه واردات اقلام مورد نیاز پروژه‌های مشترک را از خارج کشور داد. 

رضوی با بیان اینکه متاسفانه هشت قرارداد پتروشیمی به طرف خارجی اجازه می‌دهد که 85 درصد از قطعات و مواد اولیه را از خارج وارد کشور کند، تصریح کرد: وقتی 85 درصد از خارج وارد کشور می‌شود یعنی 85 درصد در داخل بیکار می‌شوند چون برخی از شرکت‌های داخلی بازار ثابت دارند یعنی خریدار محصولات آنان پیمانکاران پروژه‌های مشترک هستند. 

دولت نباید به قراردادهای 85 درصدی تن بدهد

وی تاکید کرد: وقتی دولتمردان برای جلب سرمایه‌گذار خارجی پای مذاکره می‌نشینند نباید تن به مطالبه 85 درصدی طرف خارجی بدهند. 

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران به شکل درست قراردادهای مشترک اشاره کرد و گفت: مواد اولیه و امکانات لازم برای پروژه‌های مشترک در قابل قبول‌ترین حالت باید 50 درصد داخلی و 50 درصد داخلی باشد، در ضمن سهم مواد اولیه خارجی نیز باید توسط یک شرکت واسط و ارتباط دهنده ایرانی اتفاق بیافتد. 

رضوی با بیان اینکه کشورهای اروپایی بسیار علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در ایران 17 درصد سود به همراه دارد که در دنیا بی‌همتا است، هیچ کشوری به اندازه ایران نمی‌تواند امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را تامین کند و لذا این طور نیست که سرمایه‌گذار خارجی بر ما منتی داشته باشد. 

وی تاکید کرد: مذاکره‌کننده اقتصادی ما نباید تحت تاثیر رنگ چشم طرف خارجی قرار بگیرد و خود را کوچک‌تر از آن بشمارد که هشت پروژه پتروشیمی کشور به صورت سهم 85 درصدی تامین منافع طرف خارجی منعقد شود.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران، بازار ایران را جذاب و کارآمد برای سرمایه‌گذاران خارجی معرفی و بیان کرد: مذاکره‌کننده ایرانی باید طوری ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های درآمدی را برای طرف خارجی ترسیم کند که آنها برای سرمایه‌گذار حریص باشند، نه آنکه شرط و شروط‌های مختلف بگذارند. 

رضوی در پایان به قرارداد توتال اشاره کرد و گفت: البته قرارداد توتال شامل موارد بیان شده نیست و سهم طرف ایرانی تا حدود نسبی رعایت شده است./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.