.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛
پشت پرده نامه معاون اجرایی برای واردات برنج در فصل برداشت/ شیطنت ها برای واردات و نابودی تولید ملی با منفعت عده ای خاص
عبدالله رضیان این دستور شریعتمداری را به ضرر تولید ملی و برخلاف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نمایندگان سه استان شمالی با هر گونه واردات برنج در فصل برداشت مخالف هستند و به همین دلیل ما 25 نماینده در جلسه علنی روز ...

شمال نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نامه شریعتمداری برای واردات برنج در فصل برداشت، گفت: پشت پرده این نامه شیطنت هایی وجود دارد و برخی با هدف رسیدن به منفعت به دنبال نابودی تولید ملی هستند.

 

به گزارش شمال نیوز، عبداله رضیان نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بولتن با اشاره به نامه محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور رئیس کارگروه تنظیم بازار در دهم تیرماه به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر لغو مصوبه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و تاکید بر واردات برنج در فصل برداشت گفت: به نظر اینجانب در خصوص واردات برنج شیطنت هایی در حال انجام است و برخی به دنبال سود و منفعت خاصی هستند.

وی افزود: پشت پرده نامه آقای شریعتمداری هم شیطنت هایی است که برخی در پی آن هستند در شرایط کنونی که کشاورزان مشغول برداشت برنج هستند، واردات برنج صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه خود هیئت وزیران هر گونه واردات برنج در فصل برداشت (از تیرماه تا پایان مهرماه) ممنوع است، گفت: متاسفانه آقای شریعتمداری در نامه ای به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، خواستار لغو مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت شد و تاکید کرد که برنج در فصل برداشت وارد شود.

رضیان این دستور شریعتمداری را به ضرر تولید ملی و برخلاف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نمایندگان سه استان شمالی با هر گونه واردات برنج در فصل برداشت مخالف هستند و به همین دلیل ما 25 نماینده در جلسه علنی روز سه شنبه 27 تیر ماه به رئیس جمهور تذکر دادیم و خواستار جلوگیری از واردات برنج در زمان برداشت این محصول شدیم.

وی افزود: علاوه بر ما نمایندگان، مسئولین و کشاورزان نیز این اقدام معاون اجرایی رئیس جمهور را بر خلاف اقتصاد مقاومتی و شعار امسال که «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» است، می دانند.

نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه آقای شریعتمداری در دهم تیر نوشته شده، افزود: بعد از این نامه ما با آقای شریعتمداری صحبت کردیم و نسبت به عواقب واردات برنج در فصل برداشت و ضررهایی که برای کشاورزان دارد، توضیح دادیم اما وی قانع نشد.

رضیان گفت: ما همچنین با حجتی وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردیم و مخالفت خود را با واردات برنج بخصوص در فصل برداشت بیان کردیم که وزیر در جواب گفت که من مخالف واردات برنج در فصل برداشت هستم.

وی با اشاره به حجم زیاد واردات برنج به کشور گفت: در حال حاضر به اندازه یک سال واردات صورت گرفت و هیچ نیازی به واردات بخصوص در این مقطع زمانی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر نامه آقای شریعتمداری اجرایی و در این شرایط برنج وارد شود، کل بازار برنج بهم می خورد و تولید کننده ورشکست خواهد شد.

رضیان گفت: در حال حاضر ما در فصل برداشت قرار داریم و بازار نامتعادل است که هر گونه واردات به ضرر تولید کننده خواهد بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته بر اساس مصوبه دولت، در فصل برداشت برنج وارد نشد که یک سیاست حمایتی خوبی بود و امیدواریم دولت امسال هم همین روش را داشته باشد.

نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت واردات برنج در چهار ماه برای حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان و همچنین جلوگیری از سوء استفاده از دلال بازی و ضربه به تولید ملی بوده است.

به گزارش شمال نیوز، هیئت وزران در سال های گذشته در راستای حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان مصوبه ای داشت که در فصل برداشت واردات برنج ممنوع باشد.

اما شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور رئیس کارگروه تنظیم بازار، در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با نادیده گرفتن این مصوبه هیئت وزیران، نسبت به واردات برنج اقدام کند.

بر اساس نامه شریعتمداری منعی برای واردات برنج که از اول تیر ماه تا پایان مهر ماه ممنوع بوده، وجود ندارد و واردات در فصل برداشت برنج آزاد خواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 1 مرداد 1396
این نامه معاون رئیس جمهور نشان میده اطلاعات کافی از وضعیت دلال بازی کشور ندارن
جناب آقای شریعتمداری دسترنج مردم شمال کشور به دلیل کیفیت بالا همیشه متقاضیان خاص خودش رو داره ولیکن این دستور نسنجیده شما باعث میشه دلالها به اصطلاح با عنوان کردن اینکه برنج خارجی بیاد محصول شمال رو دست کشاورزها میمونه برنج شمال رو با قیمت پائین تر بخرن و در موقع مناسب چند برابر قیمت به مصرف کنندگانی که فقط برنج شمال رو استفاده میکنن بفروشن و فقط کشاورز زحمت کش است که ضرر میکنه
نا شناس 1 مرداد 1396
چرا کشاورزان جلوی استانداری تجمع نمیکنند
نا شناس 1 مرداد 1396
* احسنت بقیه نمایند ها هم خسته نباشند با صف بندی برای استاندار ریلکس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.389 seconds.