.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای درمان یبوست رب آلو و آلوچه مصرف کنید
رب آلو و آلوچه نسبت به خود میوه نقش ملین قوی‌تری دارد. رب آلوچه صفرابر خوبی است و برای لینت دادن روده‌ها به منظور رفع یبوست‌های گرم مفید است.

به گزارش شمال نیوز، یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص برخی میوه‌های تابستانی گفت: از رب آلو و آلوچه می‌توان به جای رب گوجه‌فرنگی برای مزه‌دار کردن غذا‌ها استفاده کرد که علاوه بر افزایش فواید تغذیه‌ای، اثر مفیدی در بهبود بعضی از بیماری‌ها دارد و بویژه در کاهش مشکل یبوست بسیار سودمند است. در ادامه این مطلب را به نقل ازسلامت نیوز بخوانید.

 دکتر عین‌اله، ولی زاده افزود: رب به افشره غلیظ شده گیاهان و میوه‌ها گفته می‌شود و اغلب به دلیل غنی بودن از مواد مغذی، خواص تغذیه‌ای و درمانی بالایی داشته، به بهبود علایم برخی بیماری‌ها کمک می‌کند.
او با اشاره به اینکه رب آلو و آلوچه نسبت به خود میوه نقش ملین قوی‌تری دارد گفت: رب آلوچه صفرابر خوبی است و برای لینت دادن روده‌ها به منظور رفع یبوست‌های گرم مفید است. به همین دلیل توصیه می‌شود به جای داروی ضد یبوست، هر روز از این رب استفاده شود. همچنین می‌توان در حین تهیه آبگوشت و خوراک مرغ به جای رب گوجه از رب آلو یا رب آلوچه استفاده کرد.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: خاصیت ملینی آلو بیشتر از آلوچه است و به دلیل داشتن ویتامین c، برای جذب بهتر آهن مفید است. علاوه بر این، قوی‌کننده معده و تنظیم کننده عملکرد دستگاه هاضمه و حافظ کبد محسوب می‌شود و در فصول سرد سال هم می‌توان از رب آن برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کرد. مصرف رب آلو به دلیل این که سرشار از پتاسیم است به افراد دچار پرفشاری خون توصیه می‌شود و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان به دفع سموم کبدی نیز کمک می‌کند.

به گفته دکتر، ولی زاده مصرف این رب ها، بیشتر به افراد گرم مزاج توصیه می‌شود، اما کسانی که مزاج سرد یا دستگاه گوارش حساسی دارند و با خوردن آلو و آلوچه دچار مشکل می‌شوند می‌توانند از رب این میوه‌های تابستانی همراه با میزان کمی شکر استفاده کنند./بلاغ
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.