.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هزارجریب به قطب گیاهان دارویی تبدیل شود
فرماندار بهشهر از تبدیل شدن هزارجریب تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی و بوم‌گردی خبر داد و گفت: این شهرستان می‌تواند به یک قطب مهم در این بخش‌ها تبدیل شود.

به گزارش شمال نیوز، سید خالق سجادی صبح شنبه در نشستی با اصحاب رسانه با موضوع توسعه بهشهر افزود: ظرفیت پتانسیل مناسبی در بخش گیاهان دارویی و بوم‌گردی در این شهرستان وجود دارد و باید با برنامه ریزی مناسب، تعامل و همفکری برای توسعه همه جانبه در این بخش تلاش شود.

وی افزود: تبدیل اراضی شیبدار بالادست و مناطق کوهستانی به باغات از جمله برنامه‌های مهم برای توسعه باغات بوده است که هم اکنون ۷ پروژه ۱۰ تا ۳۰ هکتاری در دست انجام است.

فرماندار بهشهر ادامه داد: گام‌های موثری برای توسعه همه جانبه و توسعه پایدار در بهشهر برداشته شده است و در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و.. توسعه مناسبی ایجاد شده است.

سجادی اظهار کرد: مهم‌ترین عامل توسعه هر کشوری منابع انسانی آن کشور است و لذا باید منابع انسانی تقویت شود و نگاه توسعه همه جانبه حاکم باشد.

وی با اعلام اینکه در منطقه هزارجریب هزاران هزار زمین بلااستفاده داریم که نیازمند کشت و توسعه در بخش‌های مختلف است، خاطر نشان کرد: توجه به گیاهان دارویی و بوم گردی اکنون در منطقه هزارجریب و بخش یانه سر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

فرماندار بهشهر همچنین با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در بخش‌های مختلف هم گفت: در توسعه اقتصادی هم وجود کارخانجات متعدد در بندرامیرآباد بعنوان قطب اقتصادی بهشهر و فعال کردن واحدهای اقتصادی شهرک صنعتی از جمله تلاش‌های انجام شده برای توسعه اقتصادی در این شهرستان در دولت یازدهم بوده است.

سجادی افزود: کارخانه‌ام دی اف در دست ساخت بندرامیرآباد با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی، زمینه ساز توسعه ای مهم در اقتصاد بهشهر است.

وی همچنین با اشاره به ورود سرمایه گذار ترکیه ای به شهرستان بهشهر و رایزنی برای کارخانه‌ام دی اف در شهرک صنعتی اضافه کرد: برای این منظور هم رایزنی‌ها انجام شد و مقرر شد ۴۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی بهشهر برای این مهم با ۷ سال معافیت مالیاتی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، اختصاص یابد.

فرماندار بهشهر با اشاره به اعتبارات تملک دارایی سال جدید گفت: برای سال جاری کل اعتبارات شهرستان بهشهر ۴۴ میلیارد تومان است که بیشترین اعتبارات به راه، بنیاد مسکن و آب تخصیص یافته است.

سجادی با اشاره به فعال شدن بسیج سازندگی در زیرسازی راه‌ها و آبرسانی افزود: بسیج سازندگی در دولت یازدهم به عنوان یک دستگاه اداری دیده شده است و حدود ۱۰ درصد اعتبارات سال جاری به بسیج سازندگی برای زیرسازی راه‌ها و آبرسانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج سازندگی تاکنون خدمات مناسبی در راهسازی ارائه کرده است آبرسانی ۱۳ روستا و زیرسازی جاده ۵ روستا در سال جاری در اختیار این دستگاه است که امیدواریم شاهد شکوفایی مناسب در این حوزه‌ها باشیم.

فرماندار بهشهر در پایان با تاکید بر حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران گفت: زمین و زیرساخت‌های مناسب در شهرستان بهشهر برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران فراهم است و از حضور سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف برای توسعه همه جانبه بهشهر حمایت می‌کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.