.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبدیل برخی باغات مازندران به شالیزار به دلیل خسارت برف و سرما
مدیر زارعت جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: برخی باغات به دلیل بارش برف سال گذشته در مازندران از بین رفت و امسال دوباره به شالیزار تبدیل شد.

به گزارش شمال نیوز،حسن عنایتی اظهار کرد: حدود ۹۹ درصد به میزان ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران نشاکاری انجام شد.

وی تصریح کرد: برخی باغات به دلیل بارش برف سال گذشته در مازندران از بین رفت و امسال دوباره به شالیزار تبدیل شد که سطح زیر کشت آن را به ۲۱۳ هزار هکتار رسانده است.

مدیر زارعت جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی به شکل مکانیزه کشت شده و کشاورزان حدود ۲۲ هکتار از اراضی شالیزاری را بیمه کردند.

عنایتی اظهار کرد: میزان کشت ارقام پر محصول حدود ۵۰ هزار هکتار بود و مابقی محلی کشت شد و برخی از مناطق مرکزی که زود کاشت بودند خوشه‌ها ظهور پیدا کرد.

وی آب را مهم‌ترین مشکل مزارع کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید در مدیریت مصرف آب به دلیل افزایش دما در روزهای آینده دقت شود.

مدیر زارعت جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان در مصرف اوره دقت کنند که آن به شکل چند مرحله‌ای و در دو مرحله کودپاشی شود و پتاسیم را در نیز در برنامه کودی قرار دهند.

عنایتی با اشاره به مدیریت کرم‌ ساقه‌خوار، یادآور شد: در حال حاضر زمان رهاسازی زنبور تریکوگراما است و کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی برای دریافت زنبور و رهاسازی در مزرعه خود مراجعه کنند.

وی افزود: پس از مرحله رهاسازی زنبور تریکوگراما اگر جمعیت کرم ساقه‌خوار در مناطق رهاسازی نشده فراوان است مبارزه شیمیایی را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر زارعت جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه امسال حدود ۴۴ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری در مرحله نخست رهاسازی شد، گفت: در مرحله دوم پخش زنبور بستگی به سن نشا بهترین زمان توسط کارشناسان حفظ نباتات انتخاب می‌شود و مراحل رهاسازی اعلام و کشاورزان براساس نظر کارشناسان جهادکشاورزی مبارزه بیولوژیک را انجام دهند. /ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.