.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار متخصصان بیماری های عفونی و تب دار دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره گزش کنه
متخصصان بیماری های عفونی و تب دار دانشگاه علوم پزشکی بابل به مسافران طبیعت دوست درباره بیماری تب کریمه کنگو هشدار دادند.

به گزارش شمال نیوز،  محمود صادقی رییس بیمارستان روحانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کنه های  تب کریمه کنگو علاوه بر زندگی بر روی بدن دام ها در چمن ،علف زار ،جنگل و مراتع نیز حضور دارند.

وی افزود: شهروندان و مسافران در صورت رفتن به جنگل مراقبتهای لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده گزش کنه و یا رویت علایم تب کریمه کنگو سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

متخصص بیماری های عفونی و تب دار  دانشگاه علوم پزشکی بابل  گفت: کنه را مستقیما جدا نکنید ابتدا اطراف نیش را با روغن گیاهی بپو‌شانند ،سپس با یک نخ، یک گره به دور سر کنه ایجاد کرده و به آرامی بالا بکشند و از پوست جدا و فورا به پزشک مراجعه کنند.

رضوانی مدیر کل دامپزشکی گفت: با توجه به احتمال وجود کنه کریمه کنگو در دل جنگل‌ها و مراتع استان، مردم حدالامکان از رفتن به این اماکن خودداری کنند.
وی افزود: مردم در صورت رفتن به جنگل و مراتع خود را بپوشانند و نکات ایمنی را برای پیشگیری از گزش این کنه رعایت کنند.
تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات، لاشه دام و انسان آلوده به فرد دیگر منتقل می‌شود./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.154 seconds.