.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
5 نکته ای که مطمئن شوید سرطان پوست ندارید
سرطان پوست یکی از مهم ترین و رایج ترین انواع سرطان است که نشانه ها و علامت ههای مهمی دارد. با خواندن این مقاله با علائم هشدار دهنده سرطان پوست که باید تابستان امسال مراقبش باشید، آشنا می شوید.

سیمرغ: مگر این که زیر چتر زندگی کنید در غیر این صورت فصل تابستان تبدیل به مترادفی برای محافظت از پوست می شود به خصوص وقتی لباس شنا به تن داشته باشید. در واقع می توان نام این فصل را به فصل لباس شنا یا فصل ضد آفتاب تغییر داد؟ افزایش روز افزون سرطان پوست، استفاده از ضد آفتاب هاsun protection factor (SPF) روی صورت، روی بدن و ...حتی زمانی که هوا ابری است، باید یکی از مراقبت های زیبایی شما در تابستان باشد.

در حالی تمرکز شما در درجه اول باید بر پیشگیری و مراقبت متمرکز باشد، هوشیار بودن در مورد مشاهده لکه های ایجاد شده ای که به صورت بالقوه نشانه سرطان پوست هستند هم به همان اندازه حیاتی است. – هر سوختگی یا لکه ای که در این فصل ایجاد شود، می تواند یکی از علائم سرطان پوست باشد. به گفته دکتر ارین گیلبرت Erin Gilbert متخصص پوست بازیگران مشهور در نیویورک:

" ابتلا به آفتاب سوختگی نشان می دهد که به اندازه کافی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته اید که شما را دچار جهش DNA ژنتیکی کرده و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. هر چه بیشتر دچار آفتاب سوختگی شوید خطر افزایش می یابد. اگر 5 بار دچار آفتاب سوختگی شوید خطر ابتلا به ملانوما melanoma ( تومور بدخیم پوستی ) در شما حدود دو برابر می شود.


آیا یک بار آفتاب سوختگی هم ایجاد مشکل می کند؟

بله، ولی مشکل اصلی تجمع کلی آسیب های UV در پوست شما از تابستان به تابستان است که واقعا شما را در معرض خطر قرار می دهد. "

به گفته کارشناسان:

1. لک های تغییر کننده Shifting spots

به گفته دکتر جاشوا زیچنر Zeichner مدیر تحقیقات بالینی لوازم آرایشی و بهداشتی در بیمارستان مونت سینای نیویورک: " اگر یک لک قهوه ای جدید یا تغییر یافته دارید، با یک متخصص پوست ماهر ملاقات کنید تا آن را بررسی کند. توسعه لکه های جدید قهوه ای تا سن 30 سالگی طبیعی است، اما بعد از آن هر لکه جدیدی باید ارزیابی شود. "

به عنوان قاعده کلی، ABCDE را دنبال کنید:

A، عدم تقارن لکه ها را چک کنید – به دنبال خال هایی باشید که در هر دو طرف شبیه هم نباشند.

B، لبه های لکه ها را چک کنید – لکه هایی که حاشیه دندانه دار دارند خوب نیستند.

C، رنگ لکه ها را چک کنید – خال هایی که رنگ طبیعی ندارند ( سفید، سیاه، آبی یا چند رنگ هستند ) باید بررسی شوند.

D، قطر لکه ها را چک کنید – هر چیزی که بزرگتر از مداد پاک کن باشد ارزش بررسی حرفه ای را دارد.

E، تغییر شکل لکه ها را چک کنید – هر چیزی که در طول زمان تغییر کند می تواند دلیلی برای نگرانی باشد.

*منظور از لکه های قهوه ای، لکه های قهوه ای بسیار پر رنگ است نه آن لک های ریز و کم رنگی که معمولا پس از فشار دادن جوش صورت تان ایجاد می شود.


2. خال دردناک

به گفته دکتر سیجال شاه Sejal Shah متخصص پوست در نیویورک، اگر خالی به یک باره مشکلاتی برایتان بوجود آورد از قبیل " تغییر در احساس خال مانند خارش، حساسیت به لمس یا درد " باید کاملا مورد بررسی قرار بگیرد.


3. برجستگی های عجیب

به گفته زیچنر " اگر یک برجستگی جدید همرنگ با پوست یا مرواریدی رنگ روی پوستتان داشتید باید ارزیابی شود. ممکن است *کارسینوم سلول بازال (پایه ای) basal cell carcinoma اساسی باشد که البته در بیماران جوان بسیار نادر است، احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد – به خصوص اگر در جوانی زیاد در معرض نور قرار گرفته باشید. سرطان سلول بازال (پایه ای) basal cell cancers پوست می تواند با نقاط صاف و براق شروع شده و در طول زمان برجسته شود. " اگر متوجه یک رنگ جدید یا برجستگی رنگ پوست یا صورتی رنگ روی پوستتان در مناطقی که در معرض آفتاب بوده اند، شدید، قطعا باید به یک متخصص پوست برای معاینه آن مراجعه نمایید. "

*کارسیوم carcinoma: در اصطلاح سرطان‌شناسی(CIS)٬ تعریفی از فرم اولیه سرطان است اما در آن سلول‌های تومور٬ وضعیت تهاجم به بافت اطراف را ندارند.


4. دلمه بستن زخم به طور مداوم

دلمه بستن زخم با جراحت هایی که بعد از 2 هفته التیام نمی یابند، می توانند مشکل ساز شوند.به گفته زیچنر " ممکن است این مشکل یک کارسینوم سلول سنگفرشی squamous cell carcinoma باشد. مانند کارسینوم سلولی بازال، بسیار نادر هستند ولی می توانند در بیماران جوان ایجاد شوند به خصوص اگر سابقه آفتاب سوختگی قابل توجهی داشته باشند. "


5. پوسته پوسته شدن پوست

این نوع سرطان پوست ممکن است به شکل پوسته پوسته شدن یا خشن شدن پوست ظاهر شود. به گفته شاه " ما به این حالت، نشانه جوجه اردک زشت، می گوییم. ضایعات پیش سرطانی به نام کراتوز اکتینیک actinic keratoses به شکل برجستگی های کوچک خشن، لکه های پوسته پوسته با پایه قرمز یا صورتی که اغلب می تواند با ناخن برداشته شوند ولی دوباره در همان محل ظاهر می گردند و اگر درمان نشوند می توانند به سرطان سلول سنگفرشی squamous cell cancers تبدیل شوند.

سلامت هیچ پوستی با قرار گرفتن مداوم زیر نور خورشید در امان نیست. " مهم است که بدانید سرطان پوست اغلب در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند ایجاد می شود مثل: صورت، قفسه سینه، شانه ها، بازوها، دست ها و پاها. با این حال همیشه این چنین نیست، به گفته گیلبرت " سرطان پوست می تواند روی کف دست یا کف پا، زیر ناخن ها، دهان یا کشاله ران هم ایجاد شود. " افرادی که پوست تیره دارند معمولا کمتر از ضد آفتاب استفاده می کنند ولی باید بدانید که ابتلا به سرطان پوست در پوست های تیره هم احتمال زیادی دارد.

برای محافظت از خود، همیشه و همیشه و همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید و برای محافظت از سوختگی اضافی در سایه بمانید یا کلاه بپوشید. به گفته زیچنر " توصیه فعلی آکادمی درماتولوژی آمریکا، انتخاب یک ضد آفتاب با حداقل SPF30 است. من شخصا به بیمارانم توصیه می کنم از حداکثر SPF ممکن استفاده کنند. از نظر تئوری تفاوت خیلی کمی بین محافظت SPF30 و موارد بالاتر وجود دارد، ولی استفاده از ضد آفتاب با بالاترین میزان SPF مانند بیمه نامه است که شما را از بالاترین کیفیت برای حفاظت طولانی تر در دنیای واقعی مطمئن می کند. "


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.