.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست اتاق فکر صنعت و تولید در ساری مطرح شد؛
لازمه فرهنگ تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و عمل و همچنین برون رفت از مشکلات واحدهای تولیدی ، تعدادی از تولیدکنندگان با تشکیل اتاق فکر درصدد آمدند تا با فرهنگ سازی جهت تبدیل شدن به تولیدکننده واقعی و شناسایی تولیدکنندگان غیرواقعی به این تحقق جامه ی عمل بپوشانند.

به گزارش شمال نیوز،در نشست اتاق فکر صنعت و تولید ، یکی از موسسین این اتاق اظهار داشت: اهداف اتاق فکر ایجاد این فرهنگ سازی و یاری رساندن به یکدیگر در راستای رسیدن و نهادینه شدن این فرهنگ در بین تولیدکننده های واقعی می باشد.

افشار راغب بیان داشت: بررسی های اتاق فکر به این نتیجه رسید که تولید و تولیدکننده فرهنگ خاصی دارد که این اصول و فرهنگ متاسفانه در اکثر تولیدکننده ها قبل از ورود به این عرصه نهادینه نشده است.

وی اضافه کرد: برخی از تولیدکننده ها بدلیل عدم آگاهی قبل از ورود کامل به عرصه ی تولید در صدد بررسی کامل مسائل برنمی آیند و لذا با موانعی روبه رو می شوند که قبل از ورود به این عرصه به آن توجهی نکرده اند و بعد از گرفتارشدن راهی برای نجات خود نمی یابند.

به عقیده راغب، سرمایه نقدی تنها لازمه تولید نیست، بلکه دانش و فرهنگ لازمه تولید است.

وی اظهار داشت: هدف اتاق فکر ایجاد روحیه و فرهنگ سازی جهت تبدیل شدن به تولیدکننده واقعی و حس همکاری و در کنار دستگاه های دولتی و دولتمردان بودن می باشد. 

این عضو اتاق فکر ادامه داد: با توجه به این اهداف، و با توجه به تاکید فراوان مقام معظم رهبری به بحث تولید ایرانی و نامگذاری سالیان متوالی به این بخش که به نوعی حکیمانه به تولیدکنندگان سفارش فرمودند، تولید ایرانی با کیفیت تنها راه تولید با کیفیت و صادارات محور است. 

راغب با اشاره به نامگذاری سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: ما تولیدکننده ها باید ثابت کنیم که فرهنگ تولید کننده واقعی و جهانی را در خودمان ایجاد و نهادینه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ اشتغال زائی، دریافت وام از بانک و تسویه حساب سرموعد، پرداخت حقوق کارگران در آخر هرماه، پرداخت مالیات و ارزش افزوده حق بیمه تامین اجتماعی، رعایت حقوق مصرف کننده، رعایت حفظ محیط زیست ، بهره وری حداکثری، ارتقاء کیفیت و تولید با کیفیت بالا در حد استاندارد جهانی و صادرات را باید در خود نهادینه کنیم.

راغب با اعتقاد بر اینکه اینها به فرهنگ سازی و آموزش نیاز دارد و نهادینه شدن از فرهنگ از بایدها است، افزود: فرهنگ همکاربودن با دولت مردان را باید در خود نهادینه و فرهنگ تولید بی کیفیت را نابود کنیم.

راغب در پایان خطاب به مدیران و دستگاه های نظارتی دولت درخواست کرد با نظارت های قانونی خود کاری کنید که اگر معدود تولیدکننده غیرواقعی ذهن دولتمردان را نسبت به کل صنعت و تولیدکننده ها مکدر کرده است، آنها را شناسائی و با سختگیری های قانونی مجبور کنید که خود از چرخه تولید خارج یا با اصلاح خود وارد چرخه تولیدکننده واقعی بشوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران نیز با حضور در این مراسم بعنوان نماینده بخش صنعت گفت: تنها مسیری که اقتصاد کشور برای برون رفت از رکود می بایست طی کند سرمایه گذاری و تمرکز در بخش صنعت است.

سید مصطفی موسوی افزود: انجمن هایی که می توانند گره ای از مشکلات صنعت باز کنند، قطعا اثربخش و مورد حمایت هستند.

موسوی با اشاره به اینکه تولیدکننده، مهم‌ترین بخشی است که مشکلات را لمس می‌کند، افزود: دستورالعملی که ممکن است مخل یک فرایند تولید باشد را یک واحد تولیدی لمس می‌کند و شروع اصلاح آن نیز از همین مجامع نشأت می‌گیرد.

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: رفع موانع تولید همان قانون نادرست و غیرکارشناسی نمایندگان مجلس است. 

وی افزود: اگر نماینده مجلس قانون را درست می‌نوشت، دولت درست اجرا و دستگاه نظارتی درست برخورد می‌کرد؛ وضع ما به اینجا نمی‌رسید که ۱۱ میلیون بیکار در کشور داشته باشیم و به الگوهای مارکسیستی برسیم.

وی با اشاره به اینکه هنگامی‌که نماینده مجلس به دستگاه دولتی مراجعه کند و کارش انجام نشود برای آن دستگاه طرحی می‌نویسد تا انتقام بگیرد، افزود: به‌تبع سیستم قانون‌گذار و نظارتی که این‌گونه باشد، اجرا دولت هم همین‌گونه می‌شود، کارخانه‌دار و تولیدکننده نیز دچار مشکل می‌شود. 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، برنامه ریزی برای رفع موانع تولید را الزامی دانست و خواهان تلاش بخش های مختلف در این راستا شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.506 seconds.