.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشت برنج در بیش از 8 هزار هکتار از اراضی میاندورود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از افزایش سطح کشت برنج در 470 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری هشت هزار و 592 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است.

به گزارش شمال نیوز،سیدشبر موسوی صبح امروز با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته 8 هزار و 122 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول برنج قرار گرفت، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی و خودکفایی محصولات کشاورزی و پیشگیری از واردات بی‌رویه به داخل کشور، با ترویج و فرهنگ‌سازی توسط کارشناسان این مدیریت در مورد این محصول مهم وو استراتژیک و به طبع آن صرفه اقتصادی برای کشاورزان با به‌کارگیری روش‌های نوین کشاورزی و مدیریت نوین در مراحل کاشت، داشت و برداشت که توسط کارشناسان آموزش داده شده است، در سال زراعی جاری 8 هزار و 592 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است.

 وی بیان کرد: از این سطح، 470 هکتار افزایش سطح زیر کشت برنج را به‌دنبال داشت که نقش بسزایی در خودکفایی این محصول و افزایش اشتغال در منطقه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اعلام اینکه تعداد 4 هزار و 898 نفر بهره‌بردار برنج‌کار در این 8 هزار و 592 هکتار مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از این میزان 4 هزار و 92 هکتار ارقام محلی و 4 هزار و 500 هکتار ارقام پرمحصول بوده که در کل مساحت نشاکاری شده، 6 هزار وو 874 هکتار بالغ بر حدود 80 درصد به‌صورت مکانیزه کشت شده است.

موسوی از انجام 794 هکتار قرارداد کشت سویا در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 794 هکتار قرارداد کشت سویا در این شهرستان بسته شده است که از این میزان 397 هکتار آن بذرکاری و 1677 هکتار سطح سبز است.

 وی با بیان اینکه بذرها از ارقام اصلاح شده تلار، ساری، کاسپین و 033 بوده که به میزان 46 تن بین سویاکاران منطقه توزیع شده است، گفت: از 794 هکتار قرارداد بسته شده، 244 هکتار آن بهاره و 5500 هکتار تابستانه است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.221 seconds.