.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار به سازندگان بناهای شهری و روستایی
پروانه پایان کار برای ساخت و سازهای خلاف اصول شهرسازی و معماری در مازندران صادر نمی شود.

به گزارش شمال نیوز، سید حسن میری قلعه سری مدیرکل بازرسی مازندران در جلسه پیشگیری از ساخت و سازهای خلاف اصول شهرسازی بر نقش شهرداران و اعضای کمیسیون ماده 100 در جهت پیشگیری از ساخت و سازهای خلاف اصول شهرسازی و معماری تأکید شد.

 

وی با تأکید بر ظرفیت مناسب ماده 100 قانون شهرداری در استفاده از توان هر سه قوه برای پیشگیری از ساخت و سازهای خلاف اصول شهرسازی افزود: انتظار مردم، مسولان، جامعه مهندسی و متخصصان این است که قوانین و مقرراتی که در قالب طرح های شهرسازی وضع می شود عیناً اجرا شود.

مدیرکل بازرسی مازندران گفت : در 5/3 سال گذشته، رویکرد مناسبی را در خصوص موضوعات مبتلابه جامعه مطابق ضرورت های موجود، تبیین و اجرایی شده و در راستای تحقق آن، بازرسی ها و نظارت های لازم را انجام و هشدارهایی را جهت پیشگیری از وقوع تخلف و یا جرم صادر شد.

سید حسن میری افزود: اجرای حکم تخریب یا قلع و قمع بناهای خلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی، ضمن اینکه مجازات متخلف است باید هزینه تخریب آن را نیز به شهرداری بپردازد و این درس عبرت عاملی است پیشگیرانه جهت کاهش تخلفات سایرین.

وی مازندران با بیان اینکه صدور رأی جریمه نه تنها درآمد شهرداران را افزایش نمی دهد گفت : صرف نظر از بحث تنش اجتماعی، چندین برابر آن را شهرداری ها باید جهت جبرات خسارت شامل: هزینه فضای سبز، هزینه شهرسازی و هزینه پارکینگ بپردازند.

وی افزود: بیش از 95% ساخت و ساز ها مشمول تبصره 1 ماده 100 خواهد شد.

وی با اشاره به ارسال نامه های هشداری بازرسی در این خصوص، نقش وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری را به ویژه در فرآیند نظارت آرای کمیسیون، بسیار موثر دانست و گفت: اعلام گزارش های دوره ای از کمیسیون ماده 100 به شورای عالی از این بابت است که شورای عالی به عنوان ناظر عالیه و مغز متفکر شهرسازی، باید بداند متولی کار، چه اقداماتی را در جهت تامین نظر ناظر انجام می دهد.

مدیرکل بازرسی مازندران هر گونه توافق شهرداری ها با اشخاص را، راجع به ساخت و سازهای خلاف طرح مصوب شهری، مغایر با اصول دانست و تأکید کرد: شهرداری ها در هنگام صدور پروانه باید به متقاضی اعلام کنند که چنانچه تخلفات ساختمانی بر خلاف اصول شهرسازی، مازاد بر پروانه باشد مشمول پایانکار نخواهد شد و کمیسیو ن ماده 100 نمی تواند در این مورد شهرداری را مکلف به صدور پایان کار کند.

سید حسن میری بر اساس ماده 100 قانون شهرداری، طرح مصوب شهری، مصوبه کمیسیون ماده 5، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، مواد 2 و 7 قانون تاسیس و ماده 35 مقررات های ساختمان، اعضای کمیسیون ماده 100 نمی توانند نسبت به بنایی که حتی 1 متر خلاف اصول شهرسازی و معماری ساخته شده باشد، رأی به جریمه بدهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.