.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشاکاری حدود ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از نشاکاری حدود ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان تاکنون خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،دلاور حیدرپور اظهار داشت: حمایت دولت از برنج داخلی با ممنوع کردن ورود برنج خارجی در فصل  برداشت سال گذشته و قیمت گذاری خوب و وضعیت مناسب منابع آب، سطح زیر کشت این محصول را در مازندران امسال سه هزار هکتار افزایش داد.


وی سطح زیر کشت برنج را در سال زراعی در این استان افزون بر ۲۱۳ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پارسال ممنوع شدن واردات برنج خارجی در فصل برداشت تولید داخلی، باعث رشد حدود ۳۰ درصدی قیمت برنج در شد به طوری که میانگین قیمت برنج از ۷۰ تا ۷۵ هزار ریال سال ۹۴ به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار ریال در هر کیلوگرم در سال ۹۵ رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:ه تاکنون حدود ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای این استان نشاء کاری شد و برای بقیه شالیزارها هم نشاء مورد نیاز تامین شده است و در شرایط فعلی مشکلی برای تامین آب و سایر نهاده های مورد نیاز برنج کاران در مازندران وجود ندارد و با بهره گیری بهینه از آب می توان به افزایش سطح زیر کشت امیدوار بود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته بخشی از اراضی برنج به دلیل کمبود آب زیر کشت قرار نمی رفت و در سال زراعی جاری به دلیل آماده سازی اراضی کشاورزی پیش از سال نو و فصل پیک بارش ها، بخش زیادی از مشکل تامین آب رفع شد.

رئیس سازمان جهاد جهادکشاورزی مازندران گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان این استان خریداری شد و میزان خرید اولیه کلزا در مازندران در سال زراعی جاری ۱۰ درصد بیش از کل خرید سال قبل بود و پیش بینی می شود تا در سال زراعی جاری میزان برداشت کلزا در این استان به ۲۰ هزار تن برسد.

به گزارش مهر، تاکنون ۴۵ میلیارد ریال از وجه خرید کلزا کاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی و غله به عنوان متولی خرید به کشاورزان پرداخت شد و طبق برنامه ریزی پس از ثبت خرید کلزا در سامانه، وجه خرید به حساب کلزاکاران واریز می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.896 seconds.