.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای خروج دود غلیط سیاه از نیروگاه نکا چه بود؟ +عکس
خروج بی‌سابقه دود غلیظ سیاه رنگ از یکی از دودکش‌های نیروگاه تولید برق نکا منظره‌ای بی‌سابقه طی دو دهه اخیر را در این منطقه رقم زد.

به گزارش شمال نیوز، روزهای پایانی هفته گذشته دودی سیاه و غلیظ که تاکنون به این شکل به چشم اهالی اطراف نیروگاه شهید سلیمی نکا نیامده بود از این واحد تولیدی خارج شد تا سبب شگفتی و طرح سوال فراوان در این زمینه از سوی مردم شود.

با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان حفاظت محیط زیست مشخص شد که این دود خارج شده ناشی از اختلال در سیستم فن هوای احتراق در یکی از دودکش‌های واحد بخار نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا بوده است.

/photo/nf00294009-1.jpg


این اتفاق که بر اساس نظر مسئولان در دو دوهه اخیر بی‌سابقه بوده است سبب شد تا این واحد تولیدی به صورت نیم‌بار به کار خود ادامه داده و پس از حل مشکل از سوی متخصصان و مسئولان مجدداً به حالت اولیه خود بازگردد.

گفته می‌شود در هر واحد بخار 14 مشعل وجود داشته و به فعالت می‌پردازند که از سوخت گاز مصرف می‌کنند و تنها دو مشعل آن هم برای شروع کار با سوخت مازوت راه‌اندازی شده و پس از آن با سوخت گاز ادامه کار می‌دهند.

علت حادثه فوق نیز خرابی فن هوای اختراق در مرحله راه‌اندازی تنظیم هوا با سوخت بوده که این بر هم خوردگی توازن سبب ایحاد و خروج دود غلیظ سیاه رنگ از دودکش واحد بخار شد که البته با رفع مشکل در اولین فرصت دود حاصل از این ماجرا قطع شده و همه چیز به حالت عادی خود بازگشته است./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.162 seconds.