.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بوستان شهید سجودی در قم به بهره برداری رسید
بوستان شهید جاویدالاثر «یوسف سجودی» همزمان با هفته «مقاومت و پیروزی» با حضور شهردار منطقه پنج قم و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس به بهره برداری رسید.

به گزارش شمال نیوز به نقل از دفاع پرس، بوستان شهید «یوسف سجودی» با حضور شهردار منطقه پنج قم، برادر شهید سجودی، «مرتضی قاسمی» معاون روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و اهالی منطقه به بهره برداری رسید.

 

در این مراسم، «سید یدالله حسینی» همرزم شهید سجودی طی سخنانی گفت: این شهید بزرگوار، فرمانده تیپ سوم لشکر 17 بود و تا آخرین نفس در مکالمه بی سیم با فرماند مافوقش، ندای مقاومت تا پیروزی را سر داد و سرانجام به فوز عظیم شهادت نائل شد.

 

وی افزود: در بین فرماندهان و نیروهایی که از خارج از قم در لشکر 17 امام علی بن ابی طالب (ع) حضور داشتند، نام دو فرمانده شهید، «یوسف سجودی» از بابل و «محمود اخلاقی» از سمنان، به زیبایی می درخشد.

 

احمد ترکمن شهردار منطقه پنج قم نیز در این آیین اظهار داشت: هر چقدر برای شهدا کار کنیم کم است، زیرا شهدا با بصیرت و ولایت مداری که داشتند برای حفظ ارزش‌های دینی و امنیت و آسایش جامعه، جان خویش را تقدیم درگاه احدیت نمودند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما همه از متن پایگاه‌های بسیج هستیم، «زینب وار» وارد این میدان شدیم و در این مسیر باید قدردان شهدا و خانواده های معظم آنان باشیم.

 

ترکمن با تاکید بر اهمیت یادآوری نام و خاطره شهدا در جامعه تصریح کرد: به‌زودی بوستان دیگری نی به یاد شهدای مدافع حرم در منطقه پنج شهرداری قم به بهره برداری خواهد رسید.

 

به گفته مهدی سجودی برادر شهید یوسف سجودی، این شهید بزرگوار متولد 27 بهمن 1337 در بابل بود و سال 58 جهت فراگیری دروس حوزوی در مدرسه حقانی قم مشغول تحصیل شد و سپس به عضویت سپاه قم درآمد؛ همزمان با غائله جنگل به بابل رفت و طی سال های 59 تا 62 جهت انجام ماموریت در سپاه کربلای مازندران و پاکسازی شهرهای شمالی از منافقین، به آن منطقه اعزام شد؛ سال 62 مجددا به سپاه قم بازگشت و به عنوان فرمانده تیپ سوم لشکر 17 در عملیات «بدر» نقش آفرینی کرد. شهید یوسف سجودی، در 26 اسفند سال 63 بر اثر اصابت مستقیم گلوله تانک دشمن به خیل شهدای جاویدالاثر پیوست.

 

زندگینامه شهید یوسف سجودی و خاطرات همرزمان وی در قالب کتابی مصور به همت موسسه حماسه 17 و انتشارات حماسه یاران جمع آوری و تدوین شده است؛ نام شهید بزرگوار «محسن سجودی» نیز در کنار نام برادر شهیدش یوسف سجودی می درخشد.

 

یادآور می شود: بوستان شهید یوسف سجودی به مساحت 3200 متر مربع در خیابان ششم بلوار خلیج فارس(حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا جمکران) واقع است، مراحل آغازین عملیات احداث این بوستان، اواخر سال 95 به پایان رسید.

 

 

بوستان شهید «یوسف سجودی» در قم به بهره برداری رسیدبوستان شهید «یوسف سجودی» در قم به بهره برداری رسیدبوستان شهید «یوسف سجودی» در قم به بهره برداری رسید



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.836 seconds.