.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا دبیرکل‌حزب‌موتلفه وقائم‌مقام او برکنار می‌شوند؟
یک رخداد در حزب موتلفه در واپسین روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری،باعث انفجار بمب خبری در قدیمی ترین حزب اصولگرای کشور شد.

به گزارش ۲۴انلاین، مصطفی میرسلیم از سوی حامیان حجت الاسلام رئیسی تحت فشار بود تا به نفع او کنار برود.

وقتی آنها توانستند قالیباف را علیرغم دلخوری شدیدش ناگزیر به انصراف کنند ، فشارها بر کاندیدای حزب موتلفه نیز افزایش یافت. میرسلیم شخصا هیچ تمایلی به کناررفتن نداشت و همانگونه که پیش از آن شخص او و نیز حزب موتلفه تاکید کرده بودند،قرارشان چنین بود که میرسلیم تا آخر بماند. حتی بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اظهار داشته بود ممکن است رئیسی و قالیباف به نفع میرسلیم کنار بکشند.

اما فردای کناره گیری اجباری قالیباف،عرصه بر میرسلیم تنگ شد . نه تنها حامیان رئیسی که بخشی از درون حزب موتلفه نیز به او فشار آوردند.

روزچهارشنبه۲۷اردیبهشت که رئیسی عازم مشهد بود،میرسلیم هم با او همراه شد تا با یکدیگر مذاکره کنند. البته ساعاتی قبل، شورای مرکزی حزب موتلفه تشکیل جلسه داده بود و با اکثریت قابل توجهی با کناره گیری میرسلیم مخالفت کرده بود. به این ترتیب میرسلیم به مشهد رفت تا نتیجه جلسه حزب را به او گوشزد کند. حزب موتلفه البته تصمیم گرفت بعد از مذاکره میرسلیم و رئیسی باز هم شورای مرکزی را فرا بخواند و تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

جلسه،غروب۴شنبه تشکیل شد.نشست شورای مرکزی با تنش شروع شد. موافقان کنار رفتن میرسلیم از تماس برخی “بزرگان قم” سخن به میان آوردند و “تکلیف” را ملاک نظر خود دانستند. اما استدلالها آنقدر قوی نبود که اکثریت شورای مرکزی حزب را متقاعد کند. بنابراین باز هم اکثریت رای دادند که میرسلیم در میدان رقابت بماند.

اما یک اتفاق مهم، بازی را به هم ریخت. محمدنبی حبیبی و اسدالله بادامچیان ساعت ۱۱ شب و در لحظات پایانی تبلیغات،از طرف حزب بیانیه ای صادر کردند و در آن انصراف میرسلیم را اعلام کردند. این بمب خبری یکی دوساعتی فضای انتخابات را تحت تاثیر قرار داد، اما دیرزمانی نگذشت که فایل صوتی میرسلیم در باره کنارنرفتن از رقابت منتشر شد و فضای مجازی، این فایل صوتی را به معنی تکذیب بیانیه حزب موتلفه که به امضای حبیبی و بادامچیان رسیده بود، گرفت.

بنا به گزارشهای رسیده اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه از رفتار تکروانه دبیرکل و قائم مقام وی عصبانی شده و حتی پیشنهاد عزل این دونفر از سمت های حزبی شان را داده اند. در این حال گفته می شود بادامچیان و حبیبی با اعلام پذیرش اشتباه خود، در تلاشند که از خشم اعضای شورای مرکزی بکاهند و آنها را از تصمیماتی که می تواند این دوعنصر کلیدی حزب را به عزلت بکشاند پرهیز دهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.991 seconds.