.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ذوالنور: بخش عمده آرای قالیباف به سبد روحانی رفت نه رئیسی /لاریجانی و ناطق در زمین مقابل اصولگرایان بازی کردند
عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید دارد: اگر در یک فرصت برابر جریان اصولگرایی و انقلاب ورود پیدا کنند قطعا شانس رای شان بسیار بالاتر خواهد بود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو فراکسیون ولایی در پاسخ به سوالی درباره مانور اصولگرایان بر روی 16 میلیون رای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، به خبرنگار نامه نیوز گفت: قطعا پتانسیل جریان انقلاب بسیار بالاتر از این مقدار رای است گرچه ما افرادی را که جز 23 میلیون هستند را جدای از جریان انقلاب نمی دانیم.

وی اظهار داشت: برخی اقدامات دولت به عنوان دولت مستقر و حاکم با استفاده از همه توانمندی‌ها در مهندسی رای موثر بود، مثلا دولت دراسفند، فروردین و اردیبهشت کارهایی را که در 4 سال گذشته انجام نداده بود انجام داد، معوقات فرهنگیان را پرداخت کرد طرح رسمی کردن دهیاری ها را مصوب کرد و حتی َآقای روحانی در ستادهای انتخاباتی اش تنها کاری که انجام نداد پرت کردن لنگه کفش بود و آنچه که باید در تخریب جریان مقابل انجام می دادند انجام دادند و قطعا این رفتارها در میزان رای اصولگرایان موثر بود.

ذوالنوری ادامه داد: اگر در یک فرصت برابر جریان اصولگرایی و انقلاب ورود پیدا کنند قطعا شانس رای شان بسیار بالاتر خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند عدم توفیق اصولگرایان در چند انتخابات اخیر به دلیل وجود افراطیون دراین جریان است گفت: مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کردند افرادی که نیروهای انقلاب را تحت عنوان افراطی، لقب می دهند زبان دشمن هستند، به هرحال ما وقتی می گوییم تعادل، افراط یا تفریط معیارمان باید مشخص باشد و بگوییم کجای کارمان افراطی گری است، گفتن این حرفها چماقی است بر تخریب.

این نماینده اصولگرایی مجلس ادامه داد: معلوم نیست ملاک و معیارها برای گفتن اعتدالی و افراطی چیست چراکه در مقابل دشمن اعتدال معنی ندارد، حق و باطل و خودی و دشمن، اعتدال ندارد.

وی در مورد اینکه چرا اصولگرایان زمینه برگشت برخی اعتدالیون این جریان را که به سمت اصلاح‌طلبان سوق پیدا کرده اند فراهم نمی کنند، گفت: ما معتقدیم که آقای لاریجانی و ناطق نوری کاملا در زمین و باکس مقابل جریان اصولگرایی نقش افرینی کرده اند و می کنند و ممکن است انها براساس منافع یا باورها و اعتقاداتشان این کار را کرده باشند.

ذوالنوری در پاسخ به اینکه چرا باید چنین ریزش هایی را در جریان اصولگرایی شاهد باشیم، تصریح کرد: ما هم ریزش داریم و هم رویش. این ریزشها را ضعف نمی دانیم چراکه به تناسب ادم های روی زمین تفکر سلیقه و نگاه وجوددارد ممکن است من امروز یک مسیر را بروم و فردا مسیر دیگری را بروم، مزه اش به این است که این اتفاقات بیفتد.

وی در مورد کمرنگ شدن نقش جامعتین در انتخابات های اخیر در جریان اصولگرا گفتَ:کمرنگ شدن نقش بزرگان فقط مختص اصولگرایان نیست بلکه شامل اصلاح طلبان نیز است.

وی در پاسخ به اینکه ولی این موضوع برای اصلاح طلبان صدق نمی کند چراکه با یک پیام خاتمی چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری شاهد پیروزی اصلاح طلبان بوده ایم گفت: با پیام آقای خاتمی جریان اصلاح طلب 23 میلیون رای نیاوردند بلکه قالیباف که کنار رفت بخش عمده ای از رای وی به سمت روحانی رفت و اتفاقا این افراد مقابل خاتمی بودند در واقع صحنه انتخابات آتش به اختیار که می شود هرکسی تصمیمی می گیرد .

این نماینده اصولگرا در پاسخ به این پرسش چرا باید اصولگرایان در این مرحله نیز ریزش رای داشته باشند خاطرنشان کرد:افراد تشخیص دادند و تصمیم گرفتند با انصراف قالیباف به سمت روحانی بروند البته باید توجه داشته باشیم که همه رای ها ایدئولوژیک نیست و گاهی اوقات به تناسب گزینه تعریف می شود یعنی ممکن است 5 الی 6 گزینه باشد، من بگویم از نظر اعتقادی فلان گزینه، از نظرکارامدی گزینه دیگر و از نظر اخلاقی فرد دیگری مورد نظر من است یا ممکن است روی فرد خاص خارج از جبهه به نتیجه گیری برسم و نمی توان خط کشی برای افراد و عقیده شان قائل شد.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه صحبت های شما این است که اصولگرایان استراتزی مشخصی نداشته اند گفت: اصولگرایان استراتژی مشخص داشتند اما تشخیص افراد فرق می کند و الزاما اگر یک استراتژی رای نیاورد دلیلی بر بطلان آن استراتژی نیست ممکن است دلیلی بر اشتباه رای دهنده باشد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.