.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناکامی بزرگ لیست های انتخاباتی در انتخابات شورای شهر رشت
دلخوشی به حضور در برخی لیست های انتخاباتی و ائتلاف های گوناگون سیاسی، اجتماعی و قومیتی بزرگترین اشتباه آنانی بود که حالا با حسرت به 11 کرسی شورای پنجم می نگرند.

به گزارش شمال نیوز، دلخوشی به حضور در برخی لیست های انتخاباتی و ائتلاف های گوناگون سیاسی، اجتماعی و قومیتی بزرگترین اشتباه آنانی بود که حالا با حسرت به 11 کرسی شورای پنجم می نگرند.

نتایج انتخابات شورای پنجم نشان داد که برخی لیست های انتخاباتی هیچ تاثیری در نحوه انتخاب 11 نفر اصلی نداشته اند و افرادی که توانستند وارد شورا شوند، بیش از آن که وامدار حضور در لیست خاصی باشند، کف رای ثابت خود را داشته و بر مبنای شناخت شخصی رای دهندگان، آرای لازم را کسب کردند.

نتیجه ای که برای لیست پرادعای اصلاح طلبان رقم خورد به خوبی نشان داد که لیست های سیاسی کمترین نقش را در رقم خوردن نتیجه انتخابات داشتند. رمضانپور به واسطه شناخت مردم از او چنین آرای خیره کننده ای را به دست آورد. فرهام زاهد، وامدار برادر بود و اسماعیل حاجی پور هم برای کسب آرا هیچ نیازی به حضور در لیست امید داشت.

لیست های قومیتی که اوضاعشان به مراتب بدتر بود چنانکه مهمترین لیست قومیتی که همان لیست آذری زبانان بود، هیچ توفیقی کسب نکرد و حتی نتوانست یکی از 11 کرسی شورا را کسب کند.

بعضی از لیست های اجتماعی هم امروز نتیجه انتخابات را مصادره به مطلوب می کنند! به نحوی که رای آوری چهره های سرشناس را مدیون حضور آنان در لیست خود می دانند این در حالی است که میزان تاثیر این لیست ها را باید از آرای افراد ناشناخته ای که در آن عضویت داشته اند، فهمید نه آرای افراد مشهور و شناخته شده!

رشت، اگرچه کلانشهر است اما شهروندانش هنوز هم شناخت شخصی را بر گزینه هایی همچون حضور در لیست و ائتلاف مقدم می دانند. تنها ائتلافی که ممکن بود بتواند اندکی در جلب آرای مردم موفق باشد، ائتلاف اصلاح طلبان موسوم به لیست امید بود که آن هم نتوانست بیشتر از 3 کرسی را از مجموع 11 کرسی کسب کند.

مطمئنا هنوز زمان زیادی باقی مانده تا مردم رشت که علی رغم کلانشهر بودن، همچنان بافت سنتی و دیرین خود را دارد به مانند تهران چشم بسته به لیست های سیاسی رای دهند. حتی اگر روزی قرار بر رای دادن لیستی در رشت باشد، باز هم لیست های سیاسی در اولویت می باشند چنانکه نتایج انتخابات اخیر در تهران هم نشان داد لیست های اجتماعی حتی در تهران علی رغم تمام گستردگی اش هیچ شانسی برای پیروزی در برابر لیست های سیاسی نداشته اند./ خزر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.