.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:
پرداخت 800 میلیارد تومان بسته رونق به واحدهای تولیدی در مازندران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: یکی از مشکلات قطعه‌سازان این است که به نام تولید داخل از قطعات بی‌کیفیت خارجی استفاده می‌شود و این معضل حتما باید برطرف شود چرا که اساساً حمایت از صنعت خودرو به دلیل اشتغالزایی آن است.

به گزارش شمال نیوزر، دیروز نمایشگاه قطعات خودرو با حضور 65 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌الملی استان مازندران واقع در قائم‌شهر آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه قطعه‌سازی از حوزه هایی است که دانش فنی آن در استان وجود دارد، اظهار کرد: مازندران جزء پنج قطعه‌ساز برتر در سطح کشور محسوب می‌شود و حتی تولیدکنندگانی داریم که به صورت هفتگی به کشورهای اروپایی و حتی به آمریکا و ژاپن ارسال قطعه ارسال می‌کنند.

محمد محمدپورعمران ادامه داد: به دلیل دانش و تجربه مازندران در این زمینه، برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو می‌تواند در شناسایی شرکت‌های مختلف استان به سایر شرکت‌ها و نیز ورود توانمندی سایر شرکت‌ها به داخل استان موثر باشد.

وی افزود: تبادل سبب هم‌افزایی تکنولوژی و ایجاد بازارهای گسترده‌تر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در تلاش هستیم در تأمین قطعات خودرو خودکفا باشیم، عنوان کرد: بیشتر خودروسازان داخلی از قطعات ما استفاده می‌کنند.

محمدپور عمران با اشاره به دغدغه مردم و مسؤولان نسبت به کیفیت قطعات، اظهار کرد: کیفیت در قطعه‌سازی قابل وصول است ولی مسئله آن است که خودروسازان در مورد کیفیت تصمیم لازم را بگیرند و در نتیجه این تصمیم از سوی صنعت‌گران ما وجود دارد که هر کیفیتی حتی در سطح اول دنیا هم، آن را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات قطعه‌سازان این است که به نام تولید داخل از قطعات بی‌کیفیت خارجی استفاده می‌شود،تصریح کرد: این معضل حتما باید برطرف شود چرا که اساساً حمایت از صنعت خودرو به دلیل اشتغالزایی آن است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دومین مشکل قطعه‌سازان مطالبات آنان از خودروسازان است که عملکرد دو قطب خودروسازی در این زمینه بهتر از گذشته شده است و تقریبا با ساپکو و ایران خودرو مشکل جدی نداریم.

وی تصریح کرد: قطعه‌سازان خدمات ارزشمندی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی داشته اند و اکنون می‌توانیم برخلاف سایر کشورهای منطقه در این زمینه خودکفا باشیم چرا که خودمان صاحب تکنولوژی آن هستیم.

محمدپور با بیان اینکه امیدوار است این نمایشگاه به حصول اهداف تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند، اظهار کرد: در زمینه کمک به قطعه‌سازان تلاش کردیم مطالبات آنان که نیازمند پرداخت سود بانکی نباشد را به آنان بدهیم و نیز صف انتظار و سطح مطالبات را بسیار کاهش دادیم.

وی افزود: در زمینه تسهیلات مازندارن نخستین استان در سطح کشور بود که بسته رونق تولید داد و ما در سال گذشته به یک‌هزار و 104 واحد تولیدی در مجموع 800 میلیارد تومان بسته رونق پرداخت و یا پرداخت مستقیم داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در سال جاری این کمک‌ها چند برابر می شود، اظهار کرد: امسال 10 هزار واحد تولیدی در کشور سرمایه در گردش می‌گیرند و 6 هزار واحد به طور اختصاصی برای تکمیل طرح‌های تولیدی خود سرمایه ثابت می‌گیرند.

این مسؤول ادامه داد: امسال برای صنایع دانش بنیان، حمایت از معادن و تجهیزات معدن فصل جداگانه‌ای دیده شده است و نیز اصناف تولیدی نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برای واحدهای بزرگ تولیدی نیز سرفصل جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است که با کمک بانک مرکزی 10 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی پرداخت شود که به‌زودی ثبت‌نام آن شروع خواهد شد.

محمدپور در پایان گفت: دو رقمی کردن رشد اقتصادی در دنیا امری نادر است که ما سعی می‌کنیم در سال جاری آن را حفظ کنیم و با ایجاد اشتغال تا پایان دولت به صورت ملموسی نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش فارس، این نمایشگاه همه روزه تا پنجم خردادماه از ساعت 17 تا 22 آماده بادید علاقه‌مندان است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.767 seconds.