.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت وارده /
انتخابات شوراي شهر ساري و چند نكته قابل تامل ....
شمال نیوز : مردم در ساری هم مانند سراسر کشور با مشارکتی حداکثری در انتخابات در گام نخست رای اعتماد به نظام را به صندوقها انداختند و در ثاني برگزيدگان خود در انتخابات رييس جمهوري و انجمن شهر را برگزیدند. كه البته در....
 انتخابات شوراي شهر ساري و چند نكته قابل تامل ....

شمال نیوز / یادداشت وارده : حضور گسترده و معنادار مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاي ٢٩ اردي بهشت برگ برنده ي ديگري بود که از آستین ملت قهرمان ما بیرون آمد تا پیامی واضح داشته باشد مبنی بر اعتماد ملت به شريف به اركان نظام مقدس و ساختار حاكميت از اين هر اقدامي مخل و آسيب رساننده به اين اعتماد و باور باشد محكوم است در عين توجه به اين مقوله ي مهم كه حقوق يكايك كانديداها و راي هاي ماخوذه مي بايست با دقت تمام و بدون هيچ گونه مماشاتي صيانت شود.

مردم در ساری هم مانند سراسر کشور با مشارکتی حداکثری در انتخابات در گام نخست رای اعتماد به نظام را به صندوقها انداختند و در ثاني برگزيدگان خود در انتخابات رييس جمهوري و انجمن شهر را  برگزیدند. كه البته در انتخاب رييس جمهور گرايشي واضح به جناب روحاني داشت.

در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و تخصیصا شورای اسلامی شهر ساری این موضوع که مدیریت شهری ساری به چنان جایگاهی رسیده است که به دغدغه ي عمومي و خواص سياسي اجتماعي مردم تبدیل شده ، نکته مهمی است . اما در ارتباط با حواشی پیش آمده و  اعتراضات پس از انتخابات نكاتي حائز توجه است كه مي تواند از ديدگاهي منصفانه مورد نظر باشد.

و اما چند نکته قابل تامل :


1- در فرایند برگزاری انتخابات دستگاه های مختلف امنیتی، نظارتی و انتظامی در محل اخذ راي و اطراف آن حضور دارند تا انتخابات با کمترین مشکل و با حداقل تخلفات برگزار گردد. ضمن اینکه از حضور پررنگ نمایندگان نامزدها نیز نمی توان به سادگی گذشت.

2- در قانون انتخابات شوراها در ماده 58 به مقوله ابطال انتخابات پرداخته شده است که بدین شرح است:

«در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر توقف يا ابطال انتخابات يك يا چند شعبه اخذ رأي كه در سرنوشت انتخابات مؤثر باشد به‌پيشنهاد هيأت نظارت استان و تأييد هيأت مركزي نظارت خواهد بود.»

3- هیئت اجرایی و مجموعه مجریان دخیل در برگزاری انتخابات و اعضای هیئت نظارت از وابستگان به یک محفل سیاسی و نزدیک به نماینده دوم شهر ساری محسوب میشوند. این مجریان و ناظرین به طیف منتقدین شهردار ساری نزدیک و معروف هستند که خود همین موضوع احتمال تخلف به نفع حامیان شهردار ساری را کاهش میدهد.

4- در عین حال که رسیدگی به تخلفات یک حق قانونی است و صیانت از آرایی که پاک محسوب میشوند نیز نکته مهمی است. آیا همه آرای ریخته شده در صندوق های رای آلوده است؟ در شرايط متعارف انتخابات در كشورمان ،تمیز دادن آراء پاک و متخلف از یکدیگر بسیار سخت و و درعين حال متضمن وسواس بسياري است. اثبات صحت اتهامات ایراد شده و تاثیر گذاری آن ها در نتیجه و سرنوشت انتخابات تا حدودی متوجه مباحث حقوقي و شرعي است.

5- در انتخابات اخير ، به صورت عمده ابهام درباره آرای کسانی مطرح است که داراي فاصله بسيار از رقبا مي باشند .

6- شاید اگر در زمان انتخابات مجلس وقتی که زمزمه دستگیری یکی از منسوبان به یکی از کاندیداها در حال ارتکاب به این بزه به مطرح شد ، شفاف سازی و برخورد قاطع صورت می گرفت سرنوشت این شهر امروز تا این اندازه مشوش نبود.

7- توسل به رفتارهای التهاب آفرین و متشنج نمودن جو عمومی جامعه آسیبی است که مي تواند اعتماد مردم را خدشه دار  سازد. به همین منظور بد نیست مروری داشته باشیم بر تبصره ماده 58 قانون انتخابات شوراها:

«ابطال آراء بايد مستند به قانون و همراه با اسناد و مدارك معتبر باشد. در‌غيراين صورت ابطال آراء جرم تلقي شده و مرتكب يا مرتكبين و نيز كساني كه گزارش يا‌شهادت كذب داده باشند طبق قانون مجازات مي‌شوند.»


8-از سويي در عين انتشار برخي ويدئوها از برنده هاي انتخابات در خصوص انجام تخلف و مقوله خريد در مقابل هم از بازنده هاي انتخابات نيز تصاوير و اخبار متعددي منتشر شده است كه همه و همه نيازمند راستي آزمايي و بررسي قانوني و حقوقي است.

  در پایان امیداواریم آرا مردم به عنوان حق الناس با وسواس و دقت فراوان صيانت گردد و امر انتخابات به عنوان يكي از افتخارات نظام مقدس مان تحت الشعاع خواسته هاي باندي و حزبي قرار نگيرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.