.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
3 برابري مصرف برق مازندران در تابستان / مازندران واردكننده برق از استان‌هاي همجوار است
مديرعامل توزيع برق استان مازندران از حدود سه برابري مصرف برق مازندران در تابستان خبر داد و گفت: بيشترين مصرف برق در تابستان به دليل استفاده فراوان از كولر و اسپيلت است.

به گزارش شمال نیوز، قاسم شهابی صبح امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه استان مازندران در مصلی امام خمینی نکا اظهار کرد: استان مازندران و نیروگاه نکا از جمله نیروگاه‌هایی بوده که برق به استان‌های همجوار و حتی تهران صادر می‌کرد اما اکنون واردکننده برق از استان‌های همجوار هستیم.

وی افزود: افزایش مصرف برق در تابستان در برخی موارد به دلیل عدم دقت در نگهداری وسائی است که در مورد کولر، تمیز کردن و پاک کردن فیلترهای کولر و اسپیلت تأثیر فراوانی در کاهش مصرف برق و افزایش سرما دارد که باید به این نکته مهم توجه ویژه اعمال شود.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران با تأکید بر اینکه باید تمیز کردن فیلترها در ادارات و مساجد با قوت بیشتری انجام شود و در آستانه فصل گرما به این مهم توجه شود، یادآور شد: باید از هم اکنون فرهنگ‌سازی در این بخش را افزایش دهیم.

این مسؤول اضافه کرد: با تمیز کردن فیلتر، 30 درصد خنکی افزایش یافته و تا 25 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

شهابی گفت: در تابستان به دلیل گرمای هوا مجبوریم که کولر، اسپیلت و کولر روشن کنیم اما مجبور نیستم همزمان اتو، ماشین لباسشویی، ظرف‌شوئی و بقیه لوازم برقی را روشن کنیم.

وی با اعلام اینکه مشکل ما در تابستان، مشکل انتقال نیست بلکه مشکل در مصرف برق است، یادآور شد: در استان مازندران کمبود برق نداریم اما وقتی مصرف در نقطه و مکانی بالا برود با مشکلاتی نظیر خاموشی‌ها، قطع برق، مصرف بالا و حتی سوختن دستگاه‌های برقی مواجه می‌شویم.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران در ادامه با تأکید بر صرفه‌جوئی در مصرف برق و کولر در تابستان افزود: امیدواریم افراد تأثیرگذار جامعه، در این بخش همچون گذشته، کمک‌کار ما باشند و همان‌طور که در طول سال‌های مختلف در خصوص مصرف برق  و صرفه‌جوئی تذکر داده‌اند؛ در ادامه راه و در آستانه تابستان هم به این موارد به مردم تأکید شود و در منابر به این مسأله اشاره شود.

این مسؤول یادآور شد: مراقبت در لوازم برقی و کولر از مسائل مهمی است که در تابستان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و درجه کولر را بین 20 تا 25 درجه نگه داریم.

شهابی افزود: درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا، تأثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.

وی همچنین با اشاره به مصرف لامپ‌های رنگی در مساجد گفت: انتظار داریم در این بخش هم به جای استفاده از لامپ‌های رنگی قدیمی و پر مصرف از لامپ‌های ال‌ای‌دی رنگی استفاده شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.625 seconds.